اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

سومین جشنواره بین‌المللی رسانه امام رضا(ع) به ایستگاه آخر رسید

آیین اختتامیه سومین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای امام رضا(ع) صبح پنجشنبه ۲۷ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی در ورودی باب الجواد(ع) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

سومین جشنواره بین‌المللی رسانه امام رضا(ع) به ایستگاه آخر رسید

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس گلچین آثار برگزیده بخش تولیدات تصویری سومین جشنواره رسانه‌ای بین المللی امام رضا(ع)، روز چهارشنبه در دو پردیس سینمایی مشهد اکران می‌شود.

این آثار شامل فیلم‌های کوتاه، پویانمایی، نماهنگ و مستندهای برگزیده سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) هستند که ویژه دو گروه سنی کودک و نوجوان و همچنین بزرگسالان، در سانس‌های صبح و عصر چهارشنبه ۲۶ مهرماه، در پردیس‌های سینمایی آرمیتاژ گلشن و پارک بازار برای عموم مردم اکران خواهند شد.

در قالب این رویداد رسانه‌ای که در آستانه برپایی آئین اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار می‌شود، دو بسته فیلم‌های کوتاه و مستنددر جدول اکران در نظر گرفته شده است. مستند «پسرخاله‌ها»، فیلم کوتاه «زیارت اولی‌ها»، مستند «پابه‌پای خورشید» و نماهنگ «پرچم صلح»، آثاری هستند که در قالب بسته «مستندهای رضوی ۱» از ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰ در پردیس سینمایی پارک بازار و از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در پردیس سینمایی گلشن اکران خواهند شد. همچنین فیلم کوتاه «تقاطع»، مستند «خارج از محدوده»، فیلم کوتاه «حکایت ام علی» و مستند «این خانه روشن است» نیز در قالب بسته «مستندهای رضوی ۲» از ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ در هر دو پردیس سینمایی روی پرده خواهند رفت.

۳ پویانمایی برای کودکان

در بخش کودک و نوجوان این رویداد، سه پویانمایی «حوض فیروزه»، «کاسه برنجی» و «آستان خورشید» و همچنین نماهنگ «آستان رضا» در قالب بسته ای ویژه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰:۳۰ و ۱۱ تا ۱۲ در پردیس سینمایی گلشن و از ساعت ۹ تا ۱۰ و ۱۰:۳۰ تا ۱۱:۳۰ در پردیس سینمایی پارک بازار اکران می‌شود.

نشست نقد و بررسی «شکوه ارادت»

این چهارشنبه امام رضاییِ سینمایی، یک نشست نقد و بررسی تخصصی هم دارد که طی آن، مراسم اکران، رونمایی و نقد و بررسی مستند «شکوه ارادت» با حضور کارگردان اثر از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در پردیس پارک بازار برگزار خواهد شد. این اثر مستند که از آثار برگزیده جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) نیز هست، عشق و ارادت مردم ترکیه به ساحت حضرت رضا(ع) را به تصویر می‌کشد.

پردیس سینمایی گلشن در بلوار هفت‌تیر و پردیس سینمایی پارک‌بازار در بلوار مفتح واقع شده و در ساعات اعلامی، به صورت رایگان میزبان علاقه‌مندان به تماشای آثار ذکر شده خواهد بود.

شایان ذکر است، مراسم رسمی اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) صبح پنجشنبه ۲۷ مهرماه در محل نمایشگاه دائمی آستان قدس رضوی در ورودی باب الجواد (ع) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

«سقاخانه» تندیس منحصر به‌فرد جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)

همزمان با برگزاری آئین اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع)، از تندیس «سقاخانه»، به عنوان تندیس منحصر به فرد اهدایی به برگزیدگان این دوره از جشنواره رونمایی خواهد شد.

این تندیس که به همت مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی و توسط کارگاه هنری مجموعه پنجره فولاد ساخته شده است، روز پنجشنبه ۲۷ مهرماه در مراسم اختتامیه سومین جشنواره رسانه ای بین المللی امام رضا(ع) رونمایی و عنوان یک نشان ویژه، به برگزیدگان اهدا خواهد شد. پس از بررسی طرح‌ها، آرایه‌ها و نمادهای برگرفته از معماری صحن های مختلف حرم مطهر رضوی، سقاخانه صحن انقلاب به عنوان یکی از بهترین عناصر تصویری و نشانه‌های اختصاصی بارگاه مطهر رضوی از منظر معنوی، هنری، هندسی و معماری انتخاب و به عنوان نماد تندیس سومین دوره جشنواره برگزیده شده است.

سقاخانه میانه صحن انقلاب اسلامی؛ مشهور به «اسماعیل طلایی» و خاطره سازترین سقاخانه حرم مطهر رضوی برای عموم زائرین و مجاورین است که سال ۱۱۴۳ قمری به دستور نادرشاه افشار ساخته شده است. تندیس ویژه جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) بر مبنای تصویر جدید و بازسازی شده این بنای زیبا و تاریخی، طراحی و از سه وجه بالایی و قندیل، قسمت پائینی و سنگی و قسمت میانی تشکیل شده است. در قسمت میانی تندیس، کاسه سقاخانه نیز با قابلیت افزودن گلاب و عطر به آن جانمایی گردیده است. تندیس ویژه سومین دوره جشنواره رسانه ای بین‌المللی امام رضا(ع) در ابعاد ۳۰ سانتیمتر ارتفاع، ۱۲ سانتیمتر قطر و از جنس رزین ساخته شده است.

اکران آثار برتر سومین جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) در نمایشگاه عکس و گرافیک «شمس»

آثار برتر بخش گرافیک و عکس سومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) در نمایشگاه عکس و گرافیک «شمس» به نمایش گذاشته شد.

این نمایشگاه که در نگارخانه رضوان برپا شده، صبح امروز با حضور رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی افتتاح شد و به مدت سه روز آثار برگزیده بخش عکس و گرافیک سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع) در معرض دید علاقه مندان خواهد بود. همچنین آثار اکران شده در این نمایشگاه، در روز پنجشنبه، همزمان با برگزاری اختتامیه جشنواره، در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی اکران خواهد شد.

رئیس مرکز ارتباطات‌ و رسانه آستان قدس رضوی در افتتاحیه این نمایشگاه اظهار کرد: برپایی رویدادهای جنبی مختلف در قالب اکران آثار برگزیده و منتخب سومین جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام رضا(ع)، یکی از اتفاقات خوبی است که امسال در سومین دوره این جشنواره رقم خورد و به مدت سه روز تا پیش از روز اختتامیه، برگزار می شود.

محسن هوشمند ادامه داد: نمایشگاه شمس، یکی از این سه رویداد است که در آن ۳۱ عکس، پوستر، طراحی حروف، نقاشی دیجیتال و اینفوگرافیک، که از بین بیش از ۸۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه انتخاب شده، اکران شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

هوشمند درباره کیفیت آثار این بخش نیز اظهار کرد: در مجموع سطح آثار عکس و گرافیک رسیده به این دوره جشنواره از نظر کیفی و کمی ارتقا یافته و این آثار منتخب از نوآوری، خلاقیت و ایده‌های نو برخوردار است.

سایر رویدادهای جنبی جشنواره

رئیس مرکز ارتباطات‌ و رسانه آستان قدس رضوی به رویدادهای دیگر در حال برگزاری پیش از اختتامیه جشنواره نیز اشاره و اظهار کرد: علاوه بر برپایی نمایشگاه شمس، آثار برگزیده بخش‌های مستند، نماهنگ، فیلم کوتاه و پویانمایی این دوره جشنواره نیز روز چهارشنبه در دو پردیس سینمایی گلشن و پارک بازار مشهد اکران خواهد شد که عموم علاقه‌مندان می‌توانند به صورت رایگان به تماشای این آثار بنشینند.

وی افزود: همچنین برگزاری رویدادهای دیگری در قالب رونمایی از آثار جدید و کارگاه‌های آموزشی و نقد و بررسی آثار جشنواره نیز با حضور داوران و اعضای هیأت علمی جشنواره پیش‌بینی شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول