اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

قالیباف: ارسال لایحه بودجه سال 1403 به مجلس با تاخیر انجام خواهد شد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: براساس آیین‌نامه جدید دولت باید ابتدای آبان‌ماه بودجه سال ۱۴۰۳ را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند ولی هنوز برنامه هفتم توسعه در مجلس قطعی نشده است، ارسال لایحه بودجه به مجلس با تاخیر انجام خواهد شد.

قالیباف:  ارسال لایحه بودجه سال 1403 به مجلس با تاخیر انجام خواهد شد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی  در جلسه علنی امروز( سه‌شنبه،25 مهر) مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به اخطار حسینعلی حاجی‌دلیگانی مبنی بر این‌که چرا زمان صحبت موافقان و مخالفان بندهای برنامه هفتم توسعه کوتاه شده است و اجازه طرح تذکر و اخطار به نمایندگان داده نمی‌شود؟ بیان کرد: سه روز است که مرتب آقای منظور به نقل از رئیس جمهور به بنده اطلاع می‌دهند از آنجایی که براساس آیین‌نامه جدید دولت باید ابتدای آبان‌ماه بودجه سال ۱۴۰۳ را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند ولی هنوز برنامه هفتم توسعه در مجلس قطعی نشده است، ارسال لایحه بودجه به مجلس با تاخیر انجام خواهد شد.

وی در ادامه  گفت: لذا باید زودتر لایحه برنامه هفتم توسعه در صحن مجلس شورای اسلامی نهایی شود و زمانی که به شورای نگهبان رفت دولت کار تنظیم بودجه را شروع کند و لذا ما باید سریع‌تر برنامه هفتم توسعه را در صحن مجلس شورای اسلامی نهایی کنیم.

قالیباف گفت: اکنون ما حدود ۷۰ ماده از برنامه را بررسی کرده‌ایم و حدود ۱۵ الی ۲۰ ماده به کمیسیون تلفیق ارجاع شده است. از سوی دیگر حدود ۲۳ ماده الحاقی نیز وجود دارد. به طور نسبی ما تقریبا نیمی از برنامه را در صحن بررسی کرده‌ایم و نیمی از کار باقی مانده است و زمان نیز محدود است.

وی اظهار داشت: اگر قرار باشد فرصت تذکر به نمایندگان داده شود و مخالف و موافقین هر کدام پنج دقیقه صحبت کنند لایحه برنامه به زودی به نتیجه نخواهد رسید. انتظار می‌رود نمایندگان همکاری لازم را داشته باشند تا لایحه برنامه سریع‌تر به نتیجه برسد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول