اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

آیت‌الله سعیدی: تفاوت‌های فردی نباید موجب جدایی میان جامعه شود

امام جمعه قم با بیان اینکه ما باید بپذیریم که امت واحده هستیم و قدرهم را بدانیم، گفت: باید تفاوت‌های افراد را بپذیریم و این هنر را داشته باشیم که همه را گردهم جمع کنیم و طرد نکنیم.

آیت‌الله سعیدی: تفاوت‌های فردی  نباید موجب جدایی میان جامعه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در نشست ستاد امربه‌معروف و نهی‌از منکر استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: اگر افرادی که وظیفه و مسئولیت دارند کارشان را درست انجام دهند جلوی بسیاری از کارهای خارج از چارچوب گرفته می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه کسالت، کندی، کم‌کاری و بی‌انگیزگی برخی مسئولان در امربه‌معروف باعث می‌شود که حرکت‌های خارج از ضابطه و چارچوب شکل بگیرد، افزود: باید از افرادی که دغدغه دارند و اهل عمل هستند در جمع‌های خودتان دعوت کنید تا حرفشان را بزنند و در امور مشارکت کنند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه ما باید بپذیریم که امت واحده هستیم و قدر هم را بدانیم، تصریح‌کرد: ما باید تفاوت‌های افراد را بپذیریم و این هنر را داشته باشیم که همه را گردهم جمع کنیم و طرد نکنیم.

وی با بیان اینکه برخی اصلاً در کلام و رفتارشان نرم‌خویی وجود ندارد و عصبانی هستند، ادامه داد: باید دل‌های خود را نرم کنیم و حتی در برخورد با فساد باهدف هدایت مفسدان کاری کنیم که به دامن جامعه برگردند.

سعیدی با تاکید بر پرهیز از موازی‌کاری و افزایش همکاری نهادهای مسئول در امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر گفت: باید قدر مسؤولان متعهد و متخصص خود را بدانیم؛ زیرا اگر قدرشان را ندانیم اشرار قوم بر امور مسلط خواهند شد.

وی ابراز کرد: خداوند دنیا را به صورتی قرار داده است که افراد با روحیه‌ها و افکار متفاوت می‌توانند کارشان را انجام دهند؛ بنابراین ما باید به وظایف خود عمل کنیم و تفاوت‌ها را بپذیریم و اگر این‌گونه عمل کنیم خدا هم نصرتش را شامل حال ما خواهد کرد. 

پایان پیام/78033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول