اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

4 میلیون قوطی شیرخشک توزیع خواهد شد

مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در دوهفته آینده حدودچهار میلیون قوطی شیرخشک از طریق واردات تأمین و پس از انجام آزمایشات به سرعت در بازار و داروخانه‌ها توزیع و به بیماران و مصرف کنندگان عرضه خواهد شد.

4 میلیون قوطی شیرخشک توزیع خواهد شد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سجاد اسماعیلی مشاور رسانه‌ای رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص اقدامات این سازمان در زمینه تأمین شیرخشک‌های عادی یا رگولار گفت: سازمان غذا و دارو در شش ماه گذشته اقدامات اساسی از جمله بازدیدهای میدانی از کارخانه‌های تولید شیرخشک، گمرک و شرکت‌های پخش‌شیرخشک انجام داده است.

وی در ادامه بیان کرد: برنامه توزیع این ماده غذایی توسط اداره کل مربوطه براساس نرخ موارد اصلاح شده سال ۱۴۰۲ طی بخشنامه‌ای به تمام معاونت‌های غذا و دارو ابلاغ شده و معاونت‌ها موظف به نظارت و رصد میدانی هستند. علاوه برآن به تمام شرکت‌های توزیع کننده، بخشنامه‌ای ابلاغ شده است که براساس آن حتی در روزهای تعطیل موظف به توزیع و پخش شیرخشک هستند.

اسماعیلی درخصوص تأثیرگذاری این اقدامات تصریح کرد: خوشبختانه این اقدامات باعث شده است که ما با مشکل حاد و بحرانی در زمینه تأمین شیرخشک نداشته باشیم. همچنین تولیدکنندگان ما با جدیت وارد عرصه شده‌اند و میزان تولیدات خود را افزایش داده‌اند.

وی درباره تأمین ارز مورد نیاز توضیح داد: ما در چندماه گذشته با مشکلات ارزی مواجه بودیم که درحال حاضر آن مشکلات برطرف شده و اکنون در تأمین ارز مورد نیاز خرید مواد اولیه مشکلی نداریم. همچنین برای تأمین کسری بازار یک برنامه واردات فوریتی داده شد که این واردات به صورت محدود، مقطعی و کوتاه مدت تا زمان اشباع بازار انجام خواهد شد. درحال حاضر اولین محموله‌های شیرخشک به گمرک رسیده و درحال نمونه برداری و آزمایش‌های اولیه است. 

وی در ادامه بیان کرد: در دوهفته آینده حدودچهار میلیون شیرخشک از طریق واردات تأمین خواهد شد و پس از انجام آزمایشات به سرعت در بازار و داروخانه‌ها توزیع و به بیماران و مصرف کنندگان عرضه خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول