اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

اولین آمار رسمی از کاهش قیمت مسکن در تهران + نمودار

قیمت مسکن در پایتخت طی یک ماه گذشته با کاهش 6 دهم درصدی مواجه شد و به عقیده کارشناسان بازار وارد دوره رکود طولانی مدت شده است.

اولین آمار رسمی از کاهش قیمت مسکن در تهران + نمودار

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی در شورای عالی مسکن نرخ رشد قیمت مسکن پایتخت در شهریور ماه 1402 نسبت به ماه قبل 6 دهم درصد کاهش یافت.

بر اساس اطلاعات این گزارش در شهریور 1402 نسبت به مرداد ماه بیشترین رشد قیمت مربوط به مناطق 11، 12 و 7 با رشد 9.6 درصد، 9.4 درصد و 8.2 درصد بوده است. از طرفی بیشترین کاهش قیمت مسکن نیز مرتبط با مناطق 22، 18 و 13 بود که معادل 11.8 درصد، 9.7 درصد و 9.4 درصد کاهش یافت.

در مناطق 1، 2 و 3 که پیشران قیمت مسکن در تهران و کشور هستند نیز تنها افزایش قیمت 4.9 درصدی در منطقه یک اتفاق افتاده و مناطق 2 و 3 به ترتیب 8.4 و 7.4 درصد با کاهش قیمت مواجه شدند.

* ساخت مسکن به کاهش قیمت ختم شد

در این راستا، علی نادری‌شاهی، کارشناس مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: سرعت گرفتن نهضت ملی مسکن از عوامل اصلی روند کاهشی قیمت مسکن در شهر تهران است.

* تحولات بازار مسکن به صورت رسمی منتشر نمی‌شود

به گزارش فارس، وزارت راه و شهرسازی مدتی است به نقل از متولیان خود از کاهش قیمت مسکن صحبت می‌کند، اما خلأ آماری شکل‌گرفته سبب شده تا گزارش مستندی در این حوزه منتشر نشود و گزارش وزارت راه و شهرسازی در شورای عالی مسکن تنها گزارش مستند ارائه‌شده در این حوزه است.

پیشتر وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی به صورت ماهانه با اتکا به اطلاعات معاملاتی مسکن در پایتخت، قیمت مسکن و تحولات بازار واحدهای مسکونی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ منتشر می‌کردند، اما از سال پایانی دولت دوازدهم روند انتشار آمار متوقف شد و همچنان این اطلاعات در اختیار کارشناسان قرار نمی‌گیرد.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول