اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

میز دانشجو| آنچه دانشجویان غیرایرانی برای پذیرش در دانشگاه‌های علوم پزشکی باید بدانند

میز دانشجو در این قسمت شرایط پذیرش دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی را شرح می‌دهد.

میز دانشجو| آنچه دانشجویان غیرایرانی برای پذیرش در دانشگاه‌های علوم پزشکی باید بدانند

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس- میز دانشجو در این قسمت نحوه پذیرش دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی را تشریح می‌کند. 

آیین‌نامه آموزشی دانشجویان غیر ایرانی (بین الملل) در هشتاد و پنجمین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی به تصویب رسید و برای دانشجویان غیرایرانی (بین الملل) که از مهرماه سال تحصیلی ۱۴۳۰-۱۴۰۲ به بعد در دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل ایران تحصیل خود را آغاز می‌کنند، لازم الاجرا است.

شرایط پذیرش دانشجوی غیرایرانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

اولین شرط پذیرش داشتن تابعیت غیر ایرانی است. چنانچه پس از پذیرش مشخص شود متقاضی دارای تابعیت ایرانی است، پذیرش او کان لم یکن می‌شود.

داشتن شرایط اختصاصی (جسمی روانی) ورود به هر رشته / مقطع مطابق دفترچه آزمون‌های داخل کشور که توسط موسسه اطلاع رسانی می‌شود، الزامی است.

آموزش برای دانشجویان صرفاً به زبان انگلیسی و فارسی خواهد بود. تسلط متقاضی به چهار مهارت زبان انگلیسی الزامی است.

داشتن گواهی معتبر زبان انگلیسی در موقع ثبت‌نام برای مقاطع Undergraduate آیلتس آکادمیک حداقل نمره ۵.۵، تافل iBT حداقل نمره ۶۹، تافل PBT حداقل نمره ۵۲۵ و برای مقاطع Postgraduate آیلتس آکادمیک حداقل نمره ۶، تافل iBT حداقل نمره ۶۹، تافل PBT حداقل نمره ۵۲۵ الزامی است.

متقاضیان در صورت نداشتن گواهی زبان انگلیسی، باید در آزمون‌های تعیین سطح مورد تایید معاونت آموزشی وزارت بهداشت شرکت کرده و در صورت قبولی، گواهی معافیت را کسب کرده و در غیر این صورت، در کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی (براساس سسطح تعیین شده) شرکت کنند.

در مواردی که متقاضی فارسی زبان است یا توانایی صحبت کردن، خواندن و نوشتن به زبان فارسی را دارد، می‌تواند پذیرفته شود و در طول دو سال اول تحصیل ملزم به ارائه گواهی زبان انگلیسی خواهد بود.

متقاضیان رشته‌هایی که مطابق برنامه آموزشی خود با بیمار در ارتباط هستند، نیازمند گذراندن دوره‌های آموزش زبان فارسی و کسب توانمندی‌های لازم هستند و باید قبل از شروع دوره‌های کارآموزی، توانمندی لازم را را کسب کنند.

به منظور تأیید کسب توانمندی، کسب نمره قبولی در آزمون بسندگی زبان فارسی که مورد تایید معاونت آموزشی وزارت بهداشت است، الزامی است.

متقاضی باید فرم‌های درخواست پذیرش مربوط به دانشگاه مورد نظر را تکمیل و ارائه کند و مدارک تحصیلی لازم شامل مدرک فارغ التحصیلی یک مقطع قبلی برای مقطع Undergraduate و مدارک تحصیلی دو مقطع قبلی برای متقاضیان Postgraduate است.

کمیته پذیرش می‌تواند دروسی را که به عنوان پیش نیاز برای پذیرش متقاضی در یک رشته/ مقطع تعیین کند که در این صورت، این دروس از طرف موسسه به داوطلب اعلام می‌شود و پذیرش قطعی وی منوط به گذراندن دروس پیش نیاز با هماهنگی کمیته پذیرش در داخل و یا خارج از کشور خواهد بود.

مؤسسات پذیرنده دانشجو می‌توانند در صورت پیش بینی در نظام‌نامه مالی دانشجویان بین‌الملل و با اطلاع رسانی مناسب، در هنگام ثبت‌نام مبلغی را با تصویب هیات امنای دانشگاه به عنوان هزینه بررسی مدارک از متقاضیان دریافت کنند.

برای بررسی درخواست های متقاضیان غیرایرانی (بین الملل) و پذیرش آنها در هر موسسه کمیته‌ای با عنوان «کمیته به منظور پذیرش دانشجوی غیرایرانی (بین الملل) متشکل از اعضای حقیقی و حقوقی تشکیل می‌شود. ترکیب و فرآیند کاری این کمیته به تفصیل در آیین‌نامه جدید آمده است.

پذیرش قطعی دانشجو منوط به ثبت مدارک در سامانه جامع امور دانشجویان (SAORG) و صدور مجوزهای لازم در امور کنسولی و دریافت روادید تحصیلی خواهد بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول