اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

نشانه‌های اضطراب از دیدگاه طب سنتی

عضو کمیته پژوهشی معاونت طب سنتی وزارت بهداشت گفت: درصد زیادی از بیماری‌های روحی و روانی که در جامعه ما وجود دارد افسردگی و اضطراب است و دیوانگی تلقی نمی‌شود.

نشانه‌های اضطراب از دیدگاه طب سنتی

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، مرتضی مجاهدی عضو کمیته پژوهشی معاومنت طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در برنامه «روزنه» رادیو گفت وگو به مناسبت هفته سلامت روان پیرامون راهکارهای کاهش استرس و اضطراب در طب ایرانی گفت: مراجعه به روانپزشک در بخشی از لایه‌های جامعه ما یک افت ارزشی محسوب می‌شود.

وی افزود: همانطور که جسم انسان بیمار می‌شود روح انسان نیز نیازمند بهداشت است و قبل از بیمار شدن روح انسان باید به روانپزشک مراجعه کرد.
عضو کمیته پژوهشی معاومنت طب سنتی وزارت بهداشت اظهار کرد: درصد زیادی از بیماری‌های روحی و روانی که در جامعه ما وجود دارد افسردگی و اضطراب است و دیوانگی تلقی نمی‌شود.

مجاهدی متذکر شد: هر انسانی در هر زمان که احساس کرد بیش از حد معمول به خاطر شرایط محیطی اطراف خود اذیت می‌شود و حال روحی و روانی خوبی ندارد بهتر است که به روانپزشک مراجعه کند.

وی درمورد تفاوت استرس و اضطراب گفت: از نظر پزشکی، اضطراب یک اختلال در سیستم سلامت است که در حالت عادی هم شخص دچار آن می‌شود و اگر شدید شود تبدیل به بیماری خواهد شد اما استرس، به معنای فشار است و هرگونه فشار روحی و روانی که به انسان وارد شود اعم از فشار اقتصادی، تحصیلی و عاطفی استرس محسوب می‌شود.

عضو کمیته پژوهشی معاونت طب سنتی وزارت بهداشت ادامه داد: فردی که از سلامت روانی برخوردار است کمتر دچار استرس می‌شود و کسی که دچار ضعف سلامت روانی است هم با کوچکترین استرس دچار اختلال اضطراب و یا افسردگی خواهد شد.

مجاهدی، اختلال در خواب، غذا خوردن و انجام کارهای عادی و نگرانی‌های مکرر و بی مورد از اتفاقات بد را از نشانه‌های اضطراب برشمرد و گفت: رویکرد طب ایرانی به انسان به عنوان اشرف مخلوقات است و الان طب رایج و کشورهای دنیا هم به این موضوع رسیدند که بحث سلامت معنوی بسیار مهم است و عقیده معنوی و باورهای ارزشمند انسان درمورد زندگی و امیدواری به وجود خالق یکتا مانع بسیاری از بیماری‌های اضطرابی و غیره می‌شود و به سلامت روح و روان انسان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه خواب سرشب تأثیر بسزایی در آرامش روحی و روانی انسان دارد افزود: متأسفانه فضای مجازی و موبایل‌ها باعث شده که افراد به موقع نخوابند درصورتیکه افراد از ساعت ۱۱ شب باید وسایل ارتباطی را خاموش کنند و بخوابند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول