اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

چگونه صاحب امضای الکترونیک شویم؟

رئیس اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری اصفهان گفت: از ابتدای شهریور ماه سال جاری، فرآیند پرداخت و امضای گواهی تاسیس و تغییرات و تغییرات اشخاص حقوقی به صورت الکترونیکی و بدون مراجعه به مراجع ثبت شرکت‌ها صورت می‌پذیرد .

چگونه صاحب امضای الکترونیک شویم؟

سمیه جمالی، رئیس اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهارداشت: در راستای ارتقای نظام سلامت اداری و جلوگیری از فساد اداری و رفت و آمد های مکرر به مراجع ثبت شرکت‌ها و اتلاف وقت و انرژی از سال ۱۳۹۳ تا کنون فرآیند ارسال درخواست‌های تاسیس؛ تغییرات و پلمب دفاتر تجاری و ثبت دفاتر تجارتی از طریق سامانه جامع ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری در استان اصفهان به صورت مکانیزه و غیر حضوری صورت می‌گرفت.

وی افزود: در سال جاری در اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق شعار سال (مهار تورم و رشد تولید) و پیرو فرمایش حجت الاسلام  اژه‌ای مقام عالی قوه قضائیه  مبنی بر تحول قضائی و دستورات بابائی معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور؛ از ابتدای شهریور ماه سال جاری  این بستر فراهم تا فرآیند پرداخت و امضای  گواهی تاسیس و تغییرات و تغییرات اشخاص حقوقی  به صورت الکترونیکی و بدون مراجعه به مراجع ثبت شرکت‌ها صورت پذیرد .

جمالی حذف مسافرت رفت و برگشت درون شهری متقاضیان، حذف صف انتظار متقاضیان جهت پرداخت و امضاء و جلوگیری از هدر رفت زمان، حذف  وابستگی زمانی و مکانی و ایجاد دسترسی سریع و آسان برای پرداخت و امضا در هر ساعت از شبانه روز برای متقاضیان، جلوگیری از نارضایتی متقاضیان هنگام مواجه شدن با قطعی سیستم در ادارات ثبتی و عدم ارتباط کارکنان با مراجعین  و ارتقای نظام سلامت اداری را از جمله مزایای این برنامه برای رضایتمندی متقاضیان بیان کرد.

رئیس اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیر تجاری اصفهان خاطرنشان کرد: برای انجام این کار متقاضی باید ابتدا با مراجعه به سامانه جامع ثبت شرکت‌ها  به نشانی www.irsherkat.ssaa.ir   نسبت به  مطالعه راهنمای نحوه پرداخت و امضای الکترونیک گواهی ثبت تاسیس و تغییرات اشخاص حقوقی اقدام و سپس فرد معرفی شده به‌عنوان ذی‌سمت به دو روش می‌تواند گواهی امضای الکترونیک را خریداری نماید.

وی خرید گواهی امضا و توکن سخت افزاری با مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی ارائه کننده  امضاء الکترونیکی و توکن و خرید گواهی امضاء همراه یا نرم افزاری از طریق نصب اپلیکیشن کانون سردفتران و دفتریاران بر روی گوشی همراه با سیستم عامل اندروید را دو روش خرید امضای الکترونیکی بیان کرد و گفت: پس از دریافت گواهی امضای الکترونیک  فرد ذی‌سمت  با  مراجعه به سامانه ثبت شرکت‌ها و مشاهده پیش‌نویس آگهی و اطمینان از صحت و مطابقت آن با صورتجلسه با کلیک برروی  عبارت "برای امضای الکترونیک پیش نویس آگهی" دکمه امضای روبرو را بزنید" به سامانه "ثبت من"  وارد شده و با مراجعه به اسناد قابل امضا و مشاهده آگهی در انتظار امضا، نسبت به  ثبت دکمه امضای سند اقدام می‌کند. در این مرحله سامانه خودکار شروع به شناسایی توکن و مجوز کرده و از متقاضی رمز کاربری نرم افزار پرسیده می‌شود و پس از ورود رمز و تایید امضا پیام "سند با موفقیت امضا شد" را مشاهده می نمایند.

جمالی بیان کرد: امضا کنندگان دفاتر ثبت شرکت‌ها برای اطلاع بیشتر می‌توانند به سایت کانون سردفتران و دفتریاران به نشانی   https://notary-news.ir/?p=9339 مراجعه کرده و در صورت داشتن هرگونه ابهام و سئوال با شماره پشتیبانی ۸۸۷۰۵۱۹۰ – ۰۲۱ داخلی‌های ۱۴۰۱-۱۴۰۲-۱۴۰۳-۱۴۰۴ تماس برقرار نمایند.

پایان پیام/۳۸۱۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول