سمیه جمالی، رئیس اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری اصفهان در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهارداشت: در راستای ارتقای نظام سلامت اداری و جلوگیری از فساد اداری و رفت و آمد های مکرر به مراجع ثبت شرکتها و اتلاف وقت و انرژی از سال ۱۳۹۳ تا کنون فرآیند ارسال درخواستهای تاسیس؛ تغییرات و پلمب دفاتر تجاری و ثبت دفاتر تجارتی از طریق سامانه جامع ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری در استان اصفهان به صورت مکانیزه و غیر حضوری صورت میگرفت.
وی افزود: در سال جاری در اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق شعار سال (مهار تورم و رشد تولید) و پیرو فرمایش حجت الاسلام اژهای مقام عالی قوه قضائیه مبنی بر تحول قضائی و دستورات بابائی معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور؛ از ابتدای شهریور ماه سال جاری این بستر فراهم تا فرآیند پرداخت و امضای گواهی تاسیس و تغییرات و تغییرات اشخاص حقوقی به صورت الکترونیکی و بدون مراجعه به مراجع ثبت شرکتها صورت پذیرد .
جمالی حذف مسافرت رفت و برگشت درون شهری متقاضیان، حذف صف انتظار متقاضیان جهت پرداخت و امضاء و جلوگیری از هدر رفت زمان، حذف وابستگی زمانی و مکانی و ایجاد دسترسی سریع و آسان برای پرداخت و امضا در هر ساعت از شبانه روز برای متقاضیان، جلوگیری از نارضایتی متقاضیان هنگام مواجه شدن با قطعی سیستم در ادارات ثبتی و عدم ارتباط کارکنان با مراجعین و ارتقای نظام سلامت اداری را از جمله مزایای این برنامه برای رضایتمندی متقاضیان بیان کرد.
رئیس اداره ثبت شرکتها و مؤسسات غیر تجاری اصفهان خاطرنشان کرد: برای انجام این کار متقاضی باید ابتدا با مراجعه به سامانه جامع ثبت شرکتها به نشانی www.irsherkat.ssaa.ir نسبت به مطالعه راهنمای نحوه پرداخت و امضای الکترونیک گواهی ثبت تاسیس و تغییرات اشخاص حقوقی اقدام و سپس فرد معرفی شده بهعنوان ذیسمت به دو روش میتواند گواهی امضای الکترونیک را خریداری نماید.
وی خرید گواهی امضا و توکن سخت افزاری با مراجعه به یکی از دفاتر اسناد رسمی ارائه کننده امضاء الکترونیکی و توکن و خرید گواهی امضاء همراه یا نرم افزاری از طریق نصب اپلیکیشن کانون سردفتران و دفتریاران بر روی گوشی همراه با سیستم عامل اندروید را دو روش خرید امضای الکترونیکی بیان کرد و گفت: پس از دریافت گواهی امضای الکترونیک فرد ذیسمت با مراجعه به سامانه ثبت شرکتها و مشاهده پیشنویس آگهی و اطمینان از صحت و مطابقت آن با صورتجلسه با کلیک برروی عبارت "برای امضای الکترونیک پیش نویس آگهی" دکمه امضای روبرو را بزنید" به سامانه "ثبت من" وارد شده و با مراجعه به اسناد قابل امضا و مشاهده آگهی در انتظار امضا، نسبت به ثبت دکمه امضای سند اقدام میکند. در این مرحله سامانه خودکار شروع به شناسایی توکن و مجوز کرده و از متقاضی رمز کاربری نرم افزار پرسیده میشود و پس از ورود رمز و تایید امضا پیام "سند با موفقیت امضا شد" را مشاهده می نمایند.
جمالی بیان کرد: امضا کنندگان دفاتر ثبت شرکتها برای اطلاع بیشتر میتوانند به سایت کانون سردفتران و دفتریاران به نشانی https://notary-news.ir/?p=9339 مراجعه کرده و در صورت داشتن هرگونه ابهام و سئوال با شماره پشتیبانی ۸۸۷۰۵۱۹۰ – ۰۲۱ داخلیهای ۱۴۰۱-۱۴۰۲-۱۴۰۳-۱۴۰۴ تماس برقرار نمایند.
پایان پیام/۳۸۱۳