اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

رئیس کمیته امداد کاشمر: سخت‌گیری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بی‌مورد و نابجاست

رئیس کمیته امداد کاشمر با انتقاد از نحوه پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها گفت: متأسفانه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات سختگیرانه اقدام می‌کنند و مصوبه بانک مرکزی را در پذیرش ضامن لحاظ نمی‌کنند.

رئیس کمیته امداد کاشمر: سخت‌گیری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بی‌مورد و نابجاست

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، مجید حسین‌زاده امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه حدود نیمی از تعهد اشتغال شهرستان در حوزه کمیته امداد محقق می‌شود، اظهار کرد: تسهیلات پرداختی در حوزه اشتغال صرفا به مددجویان محدود نمی‌شد بلکه در سال گذشته بیشترین میزان تسهیلات پرداختی به افراد غیرمددجو بوده است.

رئیس کمیته امداد کاشمر با بیان اینکه تمامی طرح‌های دریافت کننده تسهیلات در سطح شهرستان به صورت مجزا بازدید شده است، افزود: سهم کاشمر از محل تسهیلات اشتغال در سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان بود که این رقم در سال‌جاری به ۵۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

وی با اذعان به اینکه تا کنون ۳۴ میلیارد تومان از تسهیلات در نظر گرفته شده برای شهرستان ابلاغ شده است، بیان کرد: علیرغم اینکه برای این مبلغ متقاضیان به بانک‌ها معرفی شدند، اما تاکنون تنها ۲۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

حسین‌زاده با انتقاد از نحوه پرداخت تسهیلات و اعمال شرایط سختگیرانه در پذیرش ضامن، یادآور شد: اگرچه بر اساس دستورالعمل تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان معرفی یک ضامن معتبر کافی است، اما متأسفانه بانک‌ها نسبت به این دستورالعمل بی توجه هستند و بر معرفی ضامن کارمند با گواهی کسر از حقوق اصرار دارند.

وی با اشاره به سختگیری بی‌مورد و بی‌جای بانکها برای پرداخت تسهیلات تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری با پرداخت تسهیلات حوزه اشتغال ۸۳۰ نفر مشغول به کار شدند و ۶۷ مددجو نیز توانمند از سیستم حمایتی امداد خارج شدند.

رئیس کمیته امداد کاشمر با اشاره به اینکه فعالیت ۲۱ مرکز نیکوکاری در مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان و نیز ارائه ۱۱ خدمت به صورت الکترونیکی به مددجویان، از تهیه و توزیع ۱۲۸ سری جهیزیه، تهیه ۳۲ دستگاه کولر و کمک به ساخت ۱۱۰ منزل مسکونی از ابتدای سال جاری تا کنون در این شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: در حوزه ایتام شرمنده فرزندان یتیم و مردم کاشمر هستیم، چرا که آنطور که شایسته بوده نتوانسته ایم خدمتی به آنان ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه سرانه فرزندان یتیم در سال گذشته ۱۸۰ هزار تومان بوده و این رقم در سالجاری به ۲۸۰ هزار تومان رسیده است، بیان کرد: در حال حاضر ۶ هزار و ۵۰۰ خیر و حامی شناسنامه دار داریم که ۲ هزار و ۸۰۰ نفر از این تعداد ساکن کاشمر هستند.

حسین زاده با یادآوری اینکه بجز حقوق کارکنان، تمامی هزینه های امداد از محل صدقات و کمک های مردمی تامین می شود، بیان کرد: با توجه به توزیع ۶ هزار صندوق جمع آوری صدقه در منازل مردم کاشمر، میزان صدقات جمع آوری شده در سال گذشته کمتر از ۱۸ میلیون تومان بود که این رقم به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

رئیس کمیته امداد کاشمر با اشاره به اینکه آمار تحت پوشش در ایام کرونا افزایشی بوده اما از سال گذشته این روند نزولی شده است، گفت: با بررسی انجام شده طی یک سال گذشته بیش از ۵۰۰ دریافت کننده خدمات حمایتی به دلیل نداشتن شرایط و ضوابط حذف شدند و مدعی هستیم تمام مددجویان دارای شرایط و ضوابط امداد هستند که خدمات دریافت می کنند.

وی همچنین با اشاره به تحت پوشش بودن هزار و ۲۸۰ زن مطلقه در کاشمر، ابراز داشت: با توجه به اینکه روزانه حداقل یک یا دو نفر پس از جدایی برای تشکیل پرونده به کمیته امداد مراجعه می کنند، پنجشنبه هر هفته برای دختران در آستانه ازدواج دوره آموزشی برگزار می کنیم تا بتوانیم آسیب طلاق را کاهش دهیم.

پایان پیام/ ۷۰۰۴۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول