اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

نخستین جشنواره تئاتر خیابانی معبر در گچساران به کار خود پایان داد+تصاویر

نخستین جشنواره تئاتر خیابانی معبرکه از ۲۲ تا ۲۴ مهر۱۴۰۲ در شهر دوگنبدان  آغاز شده بود، به کار خود پایان داد.

نخستین جشنواره تئاتر خیابانی معبر در گچساران به کار خود پایان داد+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران اورنگ نارکی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر خیابانی معبر در گچساران اظهار کرد: تلاش شد تا برای اولین بار جشنواره ای متفاوت در حوزه تئاتر برگزار شود‌.

وی بیان کرد: نخستین جشنواره تئاتر خیابانی معبر در گچساران مورد استقبال مردم قرار گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ۱۷ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر خیابانی "معبر"  ارسال شد که  از این تعداد ۱۲ اثر به بخش اصلی و مسابقه خیابانی نخستین جشنواره  استانی تئاتر خیابانی این شهرستان راه یافتند.

 نارکی عنوان کرد: در نخستین جشنواره تئاتر خیابانی معبر این شهرستان ۱۲ گروه نمایشی منختب  استانی اجرای خود را به نمایش گذاشتند.

وی گفت: امروز با حضور مسئولان استانی و شهرستانی این‌ جشنواره به کار خود پایان داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در این جشنواره نفرات اول تا سوم آثار ارائه شده توسط هیات داوران انتخاب و به آنها جوایز نقدی به همراه لوح تقدیر داده شد.

نارکی بیان کرد: نفرات برگزیده در بخش های طراحی لباس،کارگردانی، طراحی صحنه، موسیقی، نویسندگی بروشور و بازیگران زن و مرد بودند.

وی افزود: با توجه به اینکه شهر دوگنبدان گذرگاه دفاع مقدس است و رزمندگان هنگام اعزام به جبهه های جنوب و برگشت از جنگ به سمت محل اقامت خویش از دوگنبدان گذر می کردند  نخستین جشنواره  استانی تئاتر خیابانی  "معبر" در این شهرستان برگزار شد.

نارکی اظهار کرد: در این جشنواره نمایش های "معرکه خندق"، "در حسرت تو، پلاک" ، "روایت سنگ های دژ"،" الگوی من اسطوره جنگ"، "سرو قامت همیشه زنده"، "دریا قلی"، ر"ستگاری"، "آنتروپی دو روایت"، "راز کیف چرمی"، "قصه مجنون" و "معرکه " به رقابت خواهند پرداخت.

وی گفت: سعید ذوالنوریان، علی رضا بنیادی و فرامرز شاه قلعه،  داوری آثار نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی "معبر"را به عهده‌داشتند.

به گزارش فارس اختتامیه این‌ جشنواره همزمان با یادواره شهدای هنرمند گچساران برگزار شد و در پایان از خانواده شهدای هنرمند و افراد برگزیده این جشنواره تجلیل به عمل آمد.

 

پایان پیام/ ۸۲۰۳۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول