اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ترور آزادی رسانه توسط صهیونیست‌ها؛ ۱۱ خبرنگار در غزه کشته شدند

اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطینی اعلام کرد که از زمان آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۱۱ خبرنگار جان خود را از دست داده و ۲۰ نفر از اصحاب رسانه نیز مجروح شدند.

ترور آزادی رسانه توسط صهیونیست‌ها؛ ۱۱ خبرنگار در غزه کشته شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با تداوم حملات ددمنشانه رژیم موقت صهیونیستی در نوار غزه و تلاش این رژیم برای جلوگیری از انتشار اخبار این جنایات به جهانیان، آمار جدیدی از کشتار خبرنگاران به‌دست اشغالگران منتشر شد.

اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطینی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که از زمان آغاز تجاوزات رژیم تروریست صهیونیستی به نوار غزه در روز هفتم اکتبر، ۱۱ خبرنگار در این حملات جان خود را از دست داده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «وفا»، این اتحادیه گفت که ۲ خبرنگار هنوز مفقود هستند و بیش از ۲۰ خبرنگار در تجاوزات جاری زخمی شدند و حدود ۲۰ اقامتگاه متعلق به روزنامه‌نگاران بمباران شد که برخی از آنها به طور کامل و برخی دیگر به طور جزئی ویران شدند.

در این گزارش آمده است که حدود ۵۰ دفتر اصلی و شعبه مراکز رسانه‌ای از جمله دفاتر شبکه «الجزیره»، تلویزیون فلسطین، خبرگزاری فرانسه و خبرگزاری شهاب توسط رژیم اشغالگر قدس بمباران شدند.

اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطینی تاکید کرد که قطع مداوم برق و اینترنت در نوار غزه توانایی خبرنگاران برای ادامه پوشش خبری تجاوزات رژیم کودک‌کُش صهیونیستی را محدود می‌کند.

به نوشته وفا، این گزارش همچنین به نقض آزادی رسانه توسط صهیونیست‌ها در کرانه باختری و قدس اشغالی اشاره کرده و می‌گوید که بسیاری از خبرنگاران مورد ضرب و شتم، بازداشت و جلوگیری از پوشش رویدادها قرار گرفته و در ۱۰ مورد به سمت آنها تیراندازی شد.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول