اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

تلاش برای تکمیل 103 پروژه ورزشی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان گفت: ۱۰۳ طرح نیمه تمام ورزشی در استان داریم که از ۱۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، تلاش می‌کنیم ۱۰ طرح مهم و اولویت دار با حمایت استاندار افتتاح شود.

تلاش برای تکمیل 103 پروژه ورزشی در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عباس شیبک امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت فرا رسیدن هفته تربیت بدنی برگزار شد، اظهار کرد:  یکی از مطالبه های به حق هیئت ها نداشتن فضای اختصاصی است، اماکن ورزشی طبق قانون به بخش خصوصی واگذار شده ، در برخی مناطق استان یک سالن وجود دارد و همان هم به بخش خصوصی واگذار شده ، حتی جلوی واگذاری سالن ووشو را هم نتوانستیم بگیریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان افزود: تلاش می کنیم برخی از اماکن از این قانون خارج شود ، مکاتبه لازم انجام شده و امیدوارم بتوانیم با همراهی مسئولان این مشکل برطرف شود. 

این مسئول بیان کرد: ۱۸ میلیارد تومان برای دهکده زاهدان مصوب شده که تحول آن را به همراه خواهد داشت، ۳۰ میلیارد تومان  برای مجموعه ۱۷ شهریور در نظر گرفته شده که البته فقط نمای آن تا پایان سال کامل می شود، ۶۸ میلیارد تومان هم برای  سالن ۴۵۰۰ نفری زاهدان در نظر گرفته شد که امیدواریم  تا اواسط سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد و میزبانی ملی و بین المللی داشته باشیم، برای تکمیل این سالن ۱۱۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.  

شیبک ادامه داد: ۱۰۳ طرح  نیمه تمام ورزشی در استان داریم که از ۱۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، تلاش می کنیم  ۱۰ طرح مهم و اولویت دار با حمایت استاندار افتتاح شود.

وی افزود: در حوزه شهرستانها به شدت با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم ، تعداد زیادی  بازنشسته و یا در  مرکز استان متمرکز شده اند، در برخی از حوزه ها در اداره کل ۵-۶ نیرو داریم که عملا نیروی مازاد محسوب می شوند و باید به شهرهای استان رسیدگی بیشتری شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: غصب زمین های ورزشی ما در شهرستانها یک مشکل جدیست، یکی از ادارات، اطراف سالن ما دیوار کشیده و حتی در ورودی برای آن نگذاشته!  در یکی از شهرستانها از وسط فضای ورزشی ما جاده و خیابان رد شده، این موضوعات بطور حقوقی پیگیری می شود.

این مسئول اضافه کرد: برخی از خانه های ورزش روستایی ، بصورت اسمی و ظاهری خانه ورزش است، خانه کدخدا تجهیز به اماکن ورزشی شده و عملا فعالیتی وجود ندارد.

وی گفت:  در سال‌های اخیر ، متحمل خسارت هایی شدیم، از  جریمه های کمیسیون ماده ۱۰۰ مربوط به ساخت و سازها که نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان است تا جریمه چاههای غیرقانونی که ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و بدهی برق. تاکنون ۳ بار دادستانی و دادگاه رفتم در ارتباط  با پرونده فوت ورزشکار و ورزشکاری که قطع نخاع شد. آرای دادگاه صادر شده و کسی پیگیر نبوده است.

شیبک بیان کرد:  هیئت  ورزشی در استان داریم که از نظر من ۳۵  هیئت تعطیل هستند! باید در حوزه معاونت ورزش بررسی و ارزیابی بیشتری انجام دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان افزود:  بیش از 500 برنامه ورزشی و فرهنگی طی هفته تربیت بدنی در سطح استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود که افتتاح پنج زمین ورزشی چمن مصنوعی مینی‌فوتبال در نقاط روستایی و کم‌برخوردار و کلنگ‌زنی یک سالن ورزشی تخصصی بانوان در حاشیه شهر زاهدان که با مشارکت شهرداری و شورای شهر زاهدان ساخته می‌شود و قرار است در سه زمینه کبدی، ورزش‌های رزمی و آمادگی جسمانی فعال شود، از جمله مهمترین طرح‌ها است.

این مسئول گفت: مسابقات خانوادگی قوی‌ترین مردان کوچک ویژه کودکان زیر ۶ سال برای نخستین‌بار در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

شیبک خاطرنشان کرد: اولین یادواره شهدای ورزشکار سیستان و بلوچستان ساعت هشت صبح روز چهارشنبه ۲۶ مهرماه به صورت همزمان در پنج شهرستان زاهدان، زابل، چابهار، ایرانشهر و سراوان برگزار می‌شود که قرار است در این یادواره از خانواده ۱۲۰ شهید ورزشکار استان که نیمی از آنها مربوط به شهرستان زاهدان هستند، تجلیل شود.

به گفته وی؛ مراسم یادواره شهر زاهدان در محل سالن همایش‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

پایان پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول