اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

ارتقای آموزش‌های مهارت محور و نیازمحور در دستور کار وزارت علوم

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نگاه ویژه‌ای به مهارت محوری و نیاز محور بودن آموزش عالی دارد و تلاش می‌کند میزان این نوع آموزش در حوزه آموزش عالی افزایش یابد.

ارتقای آموزش‌های مهارت محور و نیازمحور در دستور کار وزارت علوم

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نگاه دولت سیزدهم به آموزش عالی بخصوص در زمینه مهارت‌محوری و نیاز محور بودن بسیار ویژه است و در حال حاضر بیش از ۱۸۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌های مهارت محور و دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای مشغول تحصیل هستند که مورد توجه وزارت علوم قرار گرفته است.

همچنین اصلاحات خوبی در دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی و فنی‌و‌حرفه‌ای صورت گرفته و طرح‌های نوآورانه و خلاقانه به کار گرفته شده که کارآمدی و اشتغال زایی دانشجویان را درپی دارد.

محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با اشاره به توسعه آموزش‌های نیازمحور در حوزه آموزش عالی، گفت: در این دوره از مدیریت وزارت علوم در زمینه آموزش هدفمند که شامل آموزش نیازمحور و آموزش مهارت‌محور است، تلاش خواهیم کرد که درصد این آموز‌ش‌ها را در کل آموزش عالی ارتقا دهیم.

* توجه ویژه وزارت علوم به دانشگاه جامع علمی کاربردی 

وی افزود: یکی از بسترها برای توسعه آموزش مهارت محور و نیاز محور دانشگاه جامع علمی کاربردی است. به این دلیل توجه ویژه‌ای به دانشگاه جامع علمی کاربردی خواهد شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی براساس نیاز صنایع مختلف، رشته تعریف می‌کند و آموزش ارائه می‌دهد. بخش مهمی در پایگاه استنادی جهان اسلام با عنوان خواستگاه آموزشی صنایع مدنظر قرار داده‌‌ایم (سرواژه خاص) که در این بخش صنایع نیازهایشان را مطرح می‌کنند و دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه جامع علمی کاربردی براساس نیاز صنایع، دوره‌های آموزشی تعریف می‌کند. 

وی در پایان گفت: سامانه خاص از این طریق هم‌رسانی بین نیاز آموزشی صنایع، دانشگاه جامع علمی کاربردی و سایر دانشگاه‌ها را مهیا می‌کند. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول