اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رؤسای جمهور ازبکستان و قزاقستان به چین می‌روند

رؤسای جمهور ازبکستان و قزاقستان بنابه دعوت همتای چینی خود برای حضور در سومین نشست بین‌المللی «یک کمربند یک جاده» به «پکن» می‌روند.

رؤسای جمهور ازبکستان و قزاقستان به چین می‌روند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان بنابه دعوت «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین برای حضور در مراسم‌های سومین نشست بین‌المللی «یک کمربند، یک راه» با یک سفر کاری به شهر «پکن» می‌رود.

در این نشست، گسترش بیش از پیش همکاری‌های تجاری و اقتصادی، تقویت به هم پیوستگی، پیشبرد برنامه‌های توسعه «سبز»، دیجیتال‌سازی و دیگر موضوعات بررسی می‌شود. نتایج اصلی مشارکت چندجانبه در۱۰ سال گذشته جمع‌بندی و همچنین وظایف جدید همکاری‌های متقابل برای آینده تعیین خواهد شد.

انتظار می‌رود رئیس جمهور ازبکستان در نشست سخنرانی و نظرات خود را در مورد مسائل روز همکاری‌های بین‌المللی در چارچوب ابتکارات «کمربند و جاده» تبیین کند. 

برنامه ریزی شده رئیس جمهور ازبکستان همچنین با «شی جین‌پینگ» رئیس‌جمهور چین و «وانگ هونینگ» رئیس کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین و دیگر مقامات این کشور دیدار کند.

«قاسم جومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان نیز روزهای 17 و 18 اکتبر به پکن سفر می‌کند.

توکایف در پکن با «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین، «لی کیان» نخست وزیر شورای دولتی جمهوری خلق چین و «ژائو لجی» رئیس کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین گفت‌وگو خواهد کرد.

همچنین در سومین انجمن سطح بالا «یک کمربند، یک جاده» شرکت خواهد کرد. قرار است تعدادی نشست با روسای شرکت‌های بزرگ چینی نیز برگزار شود.

توکایف آخرین بار در ماه می 2023 در یک سفر دولتی به چین سفر کرد. همچنین در سپتامبر 2022، پینگ برای یک سفر دولتی به قزاقستان آمد.
پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول