اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بانک‌هایی که ترک فعل کنند به دادستانی معرفی می‌شوند

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت بازدید میدانی از شعب بانک‌ها، گفت: بانک‌هایی که ترک فعل کنند به دادستانی معرفی می‌شوند همچنین دستگاه‌های اجرایی نیز باید در ارسال پرونده‌ها به بانک‌ دقت لازم را داشته باشند و پرونده ناقص به بانک نفرستند.

بانک‌هایی که ترک فعل کنند به دادستانی معرفی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، غلامعلی حیدری ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر موضوع اصلی و اساسی در سطح استان و کشور مربوط به مسائل اقتصادی است و دشمن تلاش دارد از اقتصاد به عنوان ابزار جنگی استفاده کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: حل مشکلات اقتصادی نیاز به خرد جمعی دارد لذا باید با همت و کار جهادی تلاش کرد تا این مشکلات برطرف شود و بانک‌ها نیز در این راستا باید فراتر از وظیفه خود عمل کنند.

وی تصریح کرد: افزایش تولید استان در سهم ناخالص ملی، بالا رفتن درآمد سرانه در استان، کاهش نرخ بیکاری، مهار تورم، افزایش سهم تولید، افزایش سهم صادرات غیر نفتی، افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و ایجاد زنجیره‌های ارزش باید در استان هدف‌گذاری شود.

حیدری ادامه داد: بادام یکی از زنجیره‌های ارزش در استان است که باید به جای خام‌فروشی به صورت فرآوری شده مورد استفاده قرار گیرد و از جز به جز آن به صورت مطلوب استفاده کرد.

وی اظهار داشت: زنجیره ماهی، گیاهان دارویی، دام، لبنیات، عسل و گندم از جمله محصولاتی هستند که در استان به زنجیره ارزش ملحق شدند و در حال گسترش زنجیره هستند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بانک‌ها سهم زیادی در تکمیل زنجیره‌های ارزش دارند، گفت: نرخ بیکاری در استان با هشت پله صعود به جایگاه دهم رسیده و صادرات غیرنفتی نیز ۲۰۰ درصد رشد داشته است که با همت بانک‌ها می‌توان این موارد را افزایش داد و تحول بزرگی ایجاد کرد.

وی بیان کرد: نباید با خودتحریمی مشکلات را افزایش دهیم بلکه فلسفه وجودی ما حل مشکلات و خدمت به مردم است و باید همه توان خود را در این راستا به کار گیریم.

حیدری خاطرنشان کرد: نظارت بر کار بانک‌ها باید به صورت مستمر و جدی صورت گیرد تا آمار به صورت دقیق ارائه شود همچنین همه بانک‌ها موظف‌اند به وظایف خود در خصوص تسهیلات تبصره ۱۸ و سفر عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات مربوط به مشاغل خانگی یکی از مسائل مهمی است که باید در اولویت قرار گیرد، افزود: این تسهیلات در جهت رفع مشکل بیکاری و مشکلات اجتماعی موثر هستند و زنان سرپرست خانوار می‌توانند با کمترین مشکل شغل خانگی برای خود ایجاد کنند لذا این موارد باید حداکثر تا ۱۵ آبان‌ماه پرداخت شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تسهیلات تکلیفی در حوزه جوانی جمعیت، ازدواج، بیماری‌های صعب‌العلاج، سیل و کشاورزی نیز موضوع مهمی است که باید پیگیری و روان‌سازی شود.

وی صندوق توسعه پول را فرصتی برای رونق اقتصادی استان دانست و اظهار داشت: فصل کار در استان محدود است و پرداخت تسهیلات باید با سرعت انجام شود چرا که این کار باعث ایجاد امید در بین مردم می‌شود.

حیدری با اشاره به ضرورت بازدید میدانی از شعب بانک‌ها، گفت: بانک‌هایی که ترک فعل کنند به دادستانی معرفی می‌شوند همچنین دستگاه‌های اجرایی نیز باید در ارسال پرونده‌ها به بانک‌ دقت لازم را داشته باشند و پرونده ناقص به بانک نفرستند.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول