اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

افزایش سطح زیر کشت باغات پسته در نهاوند

مسئول امور باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی نهاوند از افزایش سطح زیر کشت باغات پسته این شهرستان برای سال زراعی جدید خبر داد و گفت: امسال افزایش ۱۰ هکتار دیگر در دستور کار قرار دارد.

افزایش سطح زیر کشت باغات پسته در نهاوند

منیژه کیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند با بیان اینکه سطح باغات زیر کشت پسته نهاوند ۱۵۰ هکتار است که کار برداشت محصول هفته گذشته پایان یافت افزود: با توجه به کم‌آب‌بر بودن پسته و استقبال باغداران از آن، امسال افزایش ۱۰ هکتار دیگر باغ پسته در دستور کار قرار دارد.

وی اجرای این برنامه را در راستای طرح حمایت از توسعه باغات عنوان کرد و افزود: مدیریت جهاد کشاورزی در تامین نهال و نظارت در احداث باغات، مشارکت لازم را خواهد داشت.

مسئول امور باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در راستای حمایت از باغداران حداکثر تا ۷۰ درصد هزینه خرید نهال و به ازای هر اصله حداکثر تا مبلغ ۴۰ هزار تومان به بهره‌برداران پرداخت می‌شود.

وی نظارت این مدیریت در اجرای توسعه باغ‌ها را مهم خواند و افزود: به منظور اجرای مطلوب طرح، لازم است خرید نهال از سوی بهره‌برداران از نهالستان‌های دارای کد اقتصادی و دارای مجوز گواهی سلامت و مشخصات استاندارد صورت گیرد در غیر این صورت هزینه‌ای به آنان پرداخت نخواهد شد.

کیانی گفت: خوشبختانه کیفیت پسته‌های برداشتی در این شهرستان خیلی خوب بوده است به نحوی که سریع در بازار شهرستان و استان به فروش رسیده است.

قابل ذکر است در حال حاضر ۱۴ هزار هکتار باغ در نهاوند وجود دارد که در آن انواع میوه مانند گردو، سیب، آلبالو،  گیلاس، هلو، شلیل، به و انواع آلو‌ کشت می‌شود.

پایان پیام/ ۳۱۴۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول