اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

صدور الکترونیکی پروانه ساختمان روستاها در مازندران

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران از صدور پروانه ساختمان روستاهای مازندران به صورت الکترونیک خبر داد.

صدور الکترونیکی پروانه ساختمان روستاها در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، علی‌اصغر احمدی مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها استانداری مازندران بعدازظهر امروز در جمع مردم سوادکوه با یادآوری رونمایی ۳ نرم افزار مربوط به فعالیت‌های روستایی با حضور وزیر کشور، گفت: پروانه ساختمان روستاها به صورت الکترونیک صادر می‌شود که نیاز به حضور در دهیاری ندارد و ایمنی بالایی دارد و پیگیری فرایند توسط افراد از طریق سیستم قابل مشاهده و این سیستم یکپارچه است.

وی افزود: ادارات و نهادهای مرتبط در این سامانه پاسخگوی صدور مجوز هستند و ادارات و نهادها ظرف ۲ روز باید پاسخگو باشند و دهیار استعلام و به سیستم ارسال می‌کند و تا ۷۲ ساعت امکان صدور پروانه است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران بیان کرد: تعداد، مساحت و عایدات دهیاری‌ها در استان قابل کنترل است و امکان دخل، تصرف و جعل در پروانه‌ها وجود ندارد.

احمدی با بیان اینکه امروز می‌توانیم صدور و تحویل پروانه داشته باشیم که اجرایی شد، خاطرنشان کرد: بانک اطلاعات روستاهای استان توسط وزیر کشور و استاندار رونمایی شد و همه اطلاعات روستاها در آن درج می‌شود و سامانه سوم ما کمیسیون ماده ۹۹ است که در پروانه و کمیسیون مشابه می‌باشد ولی دخل و تصرفی در آن بیشتر است.

وی عنوان کرد: استقرار کمیسیون ماده ۹۹ در استانداری است و راه تصرف بسته می‌شود و نگاه صدور سلیقه‌ای اخذ وجه از بین می‌رود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به اینکه دهیاری‌های استان به سامانه دولت متصل است و تردد مردم به بخشداری و دهیاری را کاهش می‌دهد، گفت این سامانه پیگیری را هم تسهیل می‌کند و فضای بایگانی فیزیکی که هر ۱۰ سال باید منهدم شود به صورت الکترونیکی بایگانی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۱۵/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول