اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پیش‌بینی رشد 25 درصدی صید ماهیان استخوانی در آب‌های گلستان

مدیرکل شیلات گلستان گفت: پیش‌بینی می‌شود صیادان گلستانی امسال هزار و 500 تن ماهی برداشت کنند که ۲۵ درصد بیشتر از سال گذشته است.

پیش‌بینی رشد 25 درصدی صید ماهیان استخوانی در آب‌های گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از گرگان، اسماعیل جباری ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: صیادان گلستانی تور‌های خود را از مهرماه برای صید ماهیان استخوانی به خزر انداختند و پیش‌بینی می‌شود امسال هزار و 500 تن‌ ماهی صید کنند که ۲۵ درصد بیشتر از سال گذشته است.

مدیرکل شیلات گلستان افزود: فصل صید ماهیان استخوانی در آب‌های استان گلستان از 18 مهرماه آغاز و به مدت 6 ماه ادامه دارد.

وی گفت: امسال ۸۲۰ صیاد در قالب ۱۸ شرکت‌تعاونی و به روش صید پره، با بهره‌گیری از قایق در ۲ منطقه میان‌کاله و گمیشان اقدام به صید ماهیان استخوانی خواهند کرد.

طبق گفته جباری، گونه‌های هدف صید در حال حاضر عمدتاً شامل گونه های ماهیان سفید ، کفال ، کپور ، کلمه و شگ ماهی است.

مدیرکل شیلات گلستان بیان کرد: کارشناسان شیلات و یگان حفاظت این اداره کل بر کار صیادان منطقه نظارت خواهند داشت تا از برداشت ماهیان غیرمجاز و غیراستاندارد باهدف حفظ این ذخایر برای نسل آینده جلوگیری کنند.

وی توضیح داد که اندازه چشمه کیسه تورهای پره همانند سال‌های قبل در چهار‌ماهه اول فصل صید 30 میلی‌متر و در دو‌ماهه پایانی 33 میلی متر است.

گفتنی است صیادان از طلوع آفتاب به کمک 75 فروند شناور تور ریز و طناب ریز و 65 فروند شناور موتوری، تور پره را در داخل آب ریخته و به کمک 66 دستگاه تراکتور آنها را به ساحل می‌کشند.

ساعت پره‌کشی روزانه در تمامی شرکت‌ها از طلوع آفتاب تا 21 بوده و  فقط پره‌هایan> مستقر در میان‌کاله می‌توانند تا ساعت 23 اقدام به پره کشی کنند.

پایان پیام/83026

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول