اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کمک 13.5 میلیارد تومانی زنجانی‌ها به اوقاف

مدیرکل اوقاف استان زنجان گفت: زنجانی ها معادل 13.5 میلیارد تومان به امامزادگان و بقاع متبرکه استان کار و خدمت رایگان انجام داده و در ساخت و سازشان در قالب طرح مودت مشارکت کردند.

کمک 13.5 میلیارد تومانی زنجانی‌ها به اوقاف

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف استان زنجان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در شش‌ماهه نخست سال جاری مردم بزرگوار زنجان بصورت داوطلبانه و در قالب خادم افتخاری معادل ۱۰ میلیارد تومان کار و خدمت رایگان برای امامزادگان و بقاع متبرکه استان به‌صورت غیرنقدی انجام داده‌اند که اغلب این کارهای رایگان و تبرعی در ماه‌های محرم و رمضان در قالب خادمین افتخاری و با کارهایی مثل انجام نظافت و خدمات بهداشتی، انتظامات، پذیرایی، پخت غذا و بسته‌بندی، جمع‌آوری نذورات مردمی، کمک به برگزاری مراسمات مذهبی، قرآنی، فرهنگی و دسته‌های عزاداری انجام شده است.

مدیرکل اوقاف استان زنجان با بیان اینکه حسینیه اعظم با 4 هزار و زینبیه اعظم زنجان با یک هزار خادم افتخاری در رأس بقاع متبرکه دارای بیشترین خادم افتخاری هستند، افزود: پس از آنها امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان با ۱۰۰ خادم افتخاری در رتبه بعدی قرار دارد و سایر امامزادگان و بقاع شاخص استان نیز با کمک خادمین افتخاری خود در ایام و مناسبت‌های ویژه به فعالیت می‌پردازند.

وی یادآور شد: انجام مراسمات بزرگ و عمومی در امامزادگان و بقاع در ایام و مناسبت ویژه مثل ماه مبارک رمضان و ماه محرم بدون مشارکت و همیاری خادمین افتخاری به هیچ وجه میسر نیست و تنها با وجود این عزیزان که بدون هیچ چشمداشتی و فقط با نیت قربت‌الی‌الله و خدمت به اهل‌بیت میسر است.

کرمی با بیان اینکه مردم شریف زنجان ۳٫۵ میلیارد تومان نیز مستقیماً و بصورت نقدی در ساخت‌ و ساز و عمران امامزادگان و بقاع متبرکه استان مشارکت کردند، ادامه داد: این مشارکت عمدتا از طریق مشارکت در ساخت و ساز با اهدای مصالح و تجهیزات مثل گچ و سیمان، شن و ماسه، آجر، آهن‌آلات، درب و پنجره یا تجهیزات مربوط به برق و آب و گاز بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: اداره امامزادگان و بقاع متبرکه و مساجد بدون همیاری و مشارکت مردم و خیرین و نیکوکاران ارجمند امکانپذیر نیست و سازمان اوقاف همیشه پذیرای خیران و نیکوکاران در قالب اجرای طرح مودت بوده و سعی در ارج‌نهادن به این قشر ارزشمند که از جان و مال خود را در این راه بذل می‌کنند داشته و دارد.

پایان پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول