اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

صرفه‌جویی 485 هزار مترمکعب آب در شهرستانهای خاتم و مروست

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های خاتم و مروست گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی طی 6 ماه گذشته بیش از 485 هزار مترمکعب آب در شهرستان‌های خاتم و مروست صرفه‌جویی شده است.

صرفه‌جویی 485 هزار مترمکعب آب در شهرستانهای خاتم و مروست

مهدی حیدری،‌رئیس اداره منابع آب شهرستان های خاتم و مروست در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: تعداد ۴ مورد تقلیل منصوبات و کاهش آبدهی در مجموع به میزان ۲۱.۵ لیتر در ثانیه با حجم صرفه‌جویی ۴۸۵ هزار ۹۳۱ مترمکعب آب در راستای طرح احیا و تعادل بخشی در این دو شهرستان انجام شده است.

وی افزود: اداره منابع آب با همکاری دستگاه قضا با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های خاتم و مروست گفت: در همین راستا تعداد هشت مورد قطع و جمع‌آوری خطوط انتقال غیرمجاز آب به اراضی دیگر، ۲۴ مورد قطع برق و پلمپ منصوبات چاه‌های مجاز دارای تخلف، دو مورد توقیف ادوات حفاری غیرمجاز، پنج مورد کشیدن و توقیف منصوبات غیرمجاز، ۲۸ مورد شناسایی چاه و گودال غیرمجاز و شش مورد پر کردن چاه غیرمجاز انجام شده است.

حیدری با بیان این‌که تاکنون تعداد ۹۵ مجوز رفع عیب و تعمیر پمپ و لوله صادر شده است، گفت: تحویل حجمی آب کشاورزی و صنعت برای سومین سال پیاپی با همکاری کشاورزان و بهره‌برداران در حال انجام است.

وی تعداد بازرسی‌های گروه گشت این اداره را ۶۰۶ مورد اعلام کرد و ادامه داد: در راستای جبران کاهش آب دهی چاه‌های کشاورزی، صنعت، خدمات و شرب، ۱۲۷ مجوز در این دو شهرستان صادر شده است.

رئیس اداره منابع آب شهرستان‌های خاتم و مروست با بیان این‌که ۵۳۲ حلقه چاه کشاورزی و ۴۳ حلقه چاه صنعتی دارای کنتور هوشمند هستند، گفت: بیش از ۹۹ درصد از چاه‌های کشاورزی و بیش از ۷۴ درصد از چاه‌های صنعتی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند.

پایان پیام/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول