اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بزرگترین طرح گردشگری کردستان در صلوات‌آباد سنندج عملیاتی شد

استاندار کردستان گفت: طرح جامع مدیریت منابع طبیعی و گردشگری منطقه صلوات‌آباد سنندج در مقیاس ۳ هزارو ۸۵۰ هکتار از اراضی ملی به اتمام رسید و وارد فاز اجرا شد.

بزرگترین طرح گردشگری کردستان در صلوات‌آباد سنندج عملیاتی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا به منظور بررسی ابعاد آخرین وضعیت و پیشرفت فیزیکی طرح گردشگری صلوات آباد سنندج، از این طرح بازدید کرد.

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با اعلام آمادگی سرمایه‌گذار بخش خصوصی یک طرح گردشگری در مقیاس ۳ هزار و ۸۵۰ هکتار در این منطقه آغاز و وارد فاز اجرایی شده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه در گام نخست، سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون دلاری در این پروژه و در بخش‌های مختلف انجام شده است، ادامە داد: اجرای این پروژه تنها مختص به یک دستگاه و سازمان خاص نیست و توقع ما این است که همه ادارات و دستگاه‌ها آن را به عنوان یک طرح استانی و فرا دستگاهی بنگرند و همه امکانات خود را پای کار بیاورند.

زارعی‌کوشا تاکید کرد: در این محیط باید مجموعه‌ای ایجاد شود که ماهیت منطقه‌ای و بومی داشته باشد و مردم منطقه نیز در پیشبرد آن کاملا بەکار گرفته شوند.

وی با تاکید بر اینکه دسترسی آسان، کم‌هزینه و کم‌خطر در این منطقه گردشگری برای مردم ایجاد شود، بیان کرد: رویکرد توسعه گردشگری در این منطقه، آرامش و امنیت مردم باشد.

استاندار کردستان به اشاره به اینکه طرح مذکور از لحاظ گردشگری طبیعی یکی از نیازهای شهروندان است، یادآورشد: در این محیط باید مجموعه‌ای ایجاد شود که از لحاظ امکانات و خدمات رفاهی، تفرجگاهی در معرف جاذبه‌های معروف کردستان باشد.

زارعی‌کوشا با اشاره به پتانسیل‌های بی‌نظیر کردستان برای جذب گردشگران و توریست‌های داخلی و خارجی، گفت: طبیعت بکر کردستان بدون شک یکی از قطب‌های گردشگری کشور است و جاذبه‌ها و ظرفیت‌های مناسبی برای جذب گردشگر دارد لذا توسعه گردشگری در این استان با هدف تامین درآمد و ارتقاء معیشت، دنبال می‌شود.

گفتنی است؛ از خردادماه سال جاری، کارهای مهندسی و مطالعات این پروژه در مقیاس سه هزار و ۸۵۰ هکتار با مشارکت بخش خصوصی و همراهی دستگاه‌های دولتی، آغاز شده  و اکنون وارد فاز اجرایی شده است.️

انتهای پیام۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول