اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

پایان نزاع دسته جمعی ۱۰ ساله در دزفول

رئیس انجمن صلح و سازش اقوام استان خوزستان گفت: نزاع دسته جمعی و اختلاف ۱۰ ساله ۲ خانواده از طایفه لیوسی در دزفول به صلح و سازش رسید.

پایان نزاع دسته جمعی ۱۰ ساله در دزفول

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، حسین عبیداوی رئیس انجمن صلح و سازش اقوام استان خوزستان امروز در حاشیه آیین صلح و سازش در مسجد الغدیر دزفول اظهار کرد: نزاع دسته جمعی و اختلاف ۱۰ ساله ۲ خانواده از طایفه لیوسی در دزفول به صلح و سازش رسید.

وی افزود: نزاع میان ۲ خانواده کله‌ای و کوچیرمحمدی از طایفه لیوسی در سال ۱۳۹۷ منجر به قتل شد و حکم اعدام قاتل نیز به اجرا درآمد.

رئیس انجمن صلح و سازش اقوام استان خوزستان با بیان اینکه این موضوع اختلاف میان ۲ خانواده را افزایش داد، گفت: بزرگان و ریش سفیدان طایفه در این سال‌ها با وساطت و خیراندیشی اجازه ندادند خسارت‌های مادی و معنوی این نزاغ و اختلاف افزایش یابد.

وی تصریح کرد: با تدابیر دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب دزفول و ورود به موقع و تلاش بی‌وقفه انجمن صلح و سازش و شورای حل اختلاف شهرستان دزفول و ستاد صبر، برگزاری نشست‌های متعدد برای پایان به این نزاع آغاز شد.

عبیداوی اضافه کرد: سرانجام پس از برگزاری نشست‌های متعدد و همچنین وساطت بزرگان طایف این ۲ خانواده با هم مصالحه کردند و اختلاف بین آنها که بیش از ۱٠ سال سابقه داشت به صلح و سازش ختم شد.

رئیس انجمن صلح و سازش اقوام استان خوزستان بیان کرد: انجمن شورای حل اختلاف اقوام خوزستان و شهرستان‌های دزفول، شوش و باغملک در این پرونده مشارکت داشتند که خوشبختانه پرونده نزاع دسته جمعی بین طایفه لویسی منتهی به صلح و سازش شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول