اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حملات موشکی جدید مقاومت فلسطین در هشتمین روز طوفان الاقصی

شاخه نظامی جنبش حماس، در هشتمین روز عملیات طوفان الاقصی، از موشک‌باران مواضع صهیونیست‌ها در عسقلان، بئر السبع،النقب و ... خبر داد. به اعتراف رسانه‌های اسرائیلی، امروز بیش از 100 موشک به سوی مواضع اشغالگران شلیک شد.

حملات موشکی جدید مقاومت فلسطین در هشتمین روز طوفان الاقصی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در هشتمین روز عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی، کتائب شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس، اعلام کرد که در پاسخ به اقدام اشغالگران در هدف قرار دادن غیرنظامیان فلسطینی و به شهادت رساندن ده‌ها نفر از آن‌ها، مواضع دشمن اشغالگر را در نزدیکی کیبوتس «نیریم» با موشک و خمپاره هدف قرار داده است. 

شاخه نظامی حماس، همچنین اعلام کرد که امروز نیز، «عسقلان» اشغالی را هدف قرار داده است و علاوه بر آن مواضع اشغالگران صهیونیست را در «بئر السبع» و «النقب» واقع در اراضی اشغالی ۱۹۴۸، موشک‌باران کرده است. 

 

جبهه داخلی رژیم صهیونیستی نیز از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در بئر السبع و النقب خبر داد. بر اساس این گزارش، امروز، آژیرهای خطر، همچنین در فرودگاه «بن‌گوریون»، «عسقلان» و «زیکیم» به صدار درآمد.

مقاومت فلسطین، مواضع اشغالگران در «جفار عام» در شمال شرق غزه و شهرک «سدیروت» را نیز هدف حملات موشکی و راکتی قرار داد. 

این در حالی است که شمار زیادی از شهروندان فلسطینی هنوز در زیر آوار بمباران‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی قرار دارند و امدادرسانی به آنها به دشواری در حال انجام است. دفاع مدنی شهر غزه نیز اعلام کرده که ۹۰ درصد بمباران‌های صورت گرفته از سوی رژیم اسرائیل، علیه منازل و ساختمان‌های مسکونی است و این رژیم عامدانه، کادرهای امدادرسان را هدف قرار می‌دهد. 

رسانه‌های صهیونیستی نیز اعلام کردند که مقاومت فلسطین از صبح امروز، بیش از ۱۰۰ موشک را به سوی شهرک‌های صهیونیست‌نشین و مواضع نظامی رژیم اشغالگر شلیک کرده است و شمار زخمی‌های اسرائیلی‌ها از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۳ هزار و ۵۲۶ نفر می‌رسد و حال ۹۵ نفر از آن‌ها بسیار وخیم است. 

شاخه نظامی جنبش حماس، ۱۵ مهرماه جاری (۷ اکتبر ۲۰۲۳)، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه در جنوب فلسطین علیه مواضع صهیونیست‌ها آغاز کرد و علاوه بر شلیک هزاران راکت به سوی اراضی اشغالی، اقدام به نفوذ زمینی به شهرک‌های صهیونیست‌نشین و به اسارت گرفتن شماری از صهیونیست‌ها کرد. رژیم صهیونیستی نیز این‌بار علاوه بر بمباران‌ کور مناطق مختلف در نوار غزه در پاسخ به شکست مفتضحانه‌ای که خورده بود، تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا از این راه بتواند، مقاومت را به توقف عملیات طوفان الاقصی سوق دهد. 

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول