اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

حمایت ترکمنستان از اعلام «سمرقند» به عنوان پایتخت فرهنگی همسود در سال 2024

رئیس جمهور ترکمنستان در نشست سران کشورهای مستقل همسود در قرقیزستان از ایده اعلام سمرقند به عنوان پایتخت فرهنگی این اتحادیه در سال آینده میلادی، حمایت کرد.

حمایت ترکمنستان از اعلام «سمرقند» به عنوان پایتخت فرهنگی همسود در سال 2024

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «سردار بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در نشست سران کشورهای همسود در «بیشکک» قرقیزستان شرکت و سخنرانی کرد.

وی ضمن سخنانی در این نشست گفت که ترکمنستان از ابتکار اعلام شهر باستانی سمرقند به عنوان پایتخت فرهنگی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در سال 2024 حمایت می‌کند.

بردی‌محمداف با تاکید همکاری نزدیک بشردوستانه بین مردم کشورهای همسود را یک عامل اتحاد خواند و گفت: رویدادهای فرهنگی در سمرقند به غنی‌سازی فرهنگ مردم و تقویت پیوندهای سنتی دوستی کمک خواهد کرد.

رئیس جمهور ترکمنستان همچنین تعهد کشورش به توسعه تعاملات در داخل کشورهای مستقل مشترک‌المنافع و چشم‌انداز بزرگ همکاری آنها را تایید کرد.

بردی‌محمداف علاوه بر این در بخش دیگری این نشست، از کشورهای این اتحادیه برای مشارکت در اولین نشست شورای امنیتی و همکاری در آسیای مرکزی که قرار است سال آینده در عشق آباد برگزار شود، دعوت کرد.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نشست توسعه رویکردها و راهکارهایی با هدف تقویت همکاری بین کشورهای آسیای مرکزی و همچنین کشورهای ذینفع، سازمان‌های بین‌المللی و موسسات مالی است. 

به گفته بردی‌محمداف، این امر به تضمین توسعه پایدار و بدون درگیری منطقه کمک خواهد کرد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول