اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

رایزنی امیرعبداللهیان با همتای سوری در دمشق

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در دمشق دیدار و گفت‌وگو کرد.

رایزنی امیرعبداللهیان با همتای سوری در دمشق

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان که در مقصد سوم سفرش به منطقه در پی تحولات جاری در فلسطین و نوار غزه در دمشق حضور دارد با فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان پیش از این به عراق و لبنان سفر و با مقامات این کشورها دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات این روزها در فلسطین به گفت‌وگو پرداخته بود.

وی که بعد از حضور در بیروت در سفری زمینی از بیروت وارد دمشق شد در بدو ورود به دمشق به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفت و پس از آن در محل وزارت خارجه سوریه با فیصل المقداد همتای سوریه‌ای خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان در دیدار با فیصل المقداد همتای سوری در دمشق گفت: امروز در دمشق هستیم برای ادامه مشورت‌ها با شما درباره تحولات منطقه و همکاری‌های دوجانبه.

وی با بیان اینکه مواضع سوریه در حمایت از مردم فلسطین را فراموش نمی‌کنیم، افزود: سوریه به عنوان یکی از کشورهای اصلی خط مقدم مقاومت رسالت انسانی اسلامی و عربی خود را در حمایت از مردم فلسطین انجام داده است.

وزیر امور خارجه پیش از این به عراق و لبنان سفر و با مقامات این کشورها درباره تحولات اخیر به گفت‌وگو پرداخت.

رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از این در اظهاراتی طوفان الاقصی را عملیاتی صد در صد مقاومتی خوانده و ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه نسبت به وقوع فاجعه بزرگ انسانی در غزه هشدار داده بود.

وی همچنین در گفت‌وگو با همتایان خود در تعدادی از کشورهای اسلامی خواستار برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی شد و در لبنان هم برگزاری نشست فوق العاده سطح بالا درباره فلسطین را ضروری خواند.

 آمادگی ایران برای ارسال مواد غذایی، دارو و آب آشامیدنی به غزه از دیگر مواردی بود که امیرعبداللهیان مطرح کرد.

این هشتمین سفر امیرعبداللهیان به دمشق پس از تصدی وزارت امور خارجه است. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه هشتم شهریور ماه سالجاری در رأس هیأتی به منظور دیدار و گفت‌‌وگو با مقامات عالیتربه سوریه و در هفتمین سفرش به دمشق سفر کرد.
پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول