اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ارائه خدمات پزشکی کاروان سلامت هلال‌احمر در روستاهای بانه

رئیس جمعیت هلال احمر بانه گفت: خدمات پزشکی و آموزشی نخستین کاروان سلامت جمعیت هلال احمر بانه به مردم روستاهای بخش نمشیر در روستای کوخان ارائه شد.

ارائه خدمات پزشکی کاروان سلامت هلال‌احمر در روستاهای بانه

خالد زندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بانه با اشاره به خدمات داوطلبانه و بشردوستانه تیم‌های پزشکی کاروان سلامت هلال احمر اظهار داشت: یک اکیپ پزشکی شامل فوق‌تخصص درد، روانشناس، مامایی، پزشک عمومی و دندانپزشک با تجهیزات سیار، بیماران را به صورت دواطلبانه ویزیت کردند و داروهای رایگان نیز در اختیار آنان قرار دادند.

وی افزود: در این کاروان علاوه بر ارائه خدمات پزشکی و داروی رایگان، خدماتی مانند کنترل فشار خون و ویزیت سرپایی بیماران هم انجام می‌شد.

زندی گفت: این نخستین اکیپ پزشکی رایگان بوده که خدمات پزشکی را در زمینه‌های مختلف به روستائیان ارائه داد و با توجه به برنامه‌ریزهای انجام شده، ماه‌های آینده هم کاروان سلامت به همراه متخصص چشم‌پزشک و اعصاب و روان نیز به روستاها و مناطق محروم بانه اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: انتخاب پزشکان برای ارائه خدمات براساس نیاز منطقه انجام می‌شود که از قبل نیازسنجی شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بانه اظهار داشت: علاوه بر خدمات پزشکی، آموزش‌های مقابله با مخاطرات زلزله نیز در روستای کوخان برگزار شد که نحوه پناه‌گیری در موقع وقوع زلزله به دانش‌آموزان آموزش داده شد.

وی ادامه داد: آموزش دانش‌آموزان نقش موثری در آگاه‌سازی خانواده‌ها دارد برهمین اساس آموزش دانش‌آموزان برای مقابله با بحران‌های غیرقابل پیش‌بینی نقش مهمی در کاهش خسارات جانی در هنگام بحران دارد.

روستای کوخان با جمعیتی بیش از یک هزار و 200 نفر در 30 کیلومتری بانه واقع شده است.

انتهای پیام۲۳۳۰/۷۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول