اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

عزم ازبکستان برای توسعه صنعت گردشگری و جذب توریست

رئیس جمهور ازبکستان در نشستی با محوریت بهره برداری از ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی بر لزوم اتخاذ سازوکارهای مناسب برای افزایش تعداد گردشگران به این کشور تاکید کرد.

عزم ازبکستان برای توسعه صنعت گردشگری و جذب توریست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان در نشستی با محوریت بهره برداری کامل از تاسیسات گردشگری و فرهنگی بر افزایش تعداد گردشگران به این کشور تاکید کرد.

وی گفت: گردشگری امروزه یکی از محرک‌های مهم اقتصاد است. بنابراین هر کشوری تلاش می‌کند تا گردشگران تعداد بیشتری را جذب کند. در نتیجه ایجاد امکانات وسیع در این زمینه در کشور ما تعداد هتل‌ها، تاسیسات و مسیرهای گردشگری افزایش می‌یابد.

میرضیایف افزود: طی 8 ماه گذشته به ازبکستان 4 میلیون و 300 هزار نفر گردشگر سفر کرده  که درآمدزایی حاصل از سفر آنها به یک میلیارد و 400 میلیون دلار رسیده است. در نتیجه روزهای تعطیلات تعداد گردشگران داخلی به 15 میلیون نفر رسید که نسبت به سال گذشته میلادی 2 برابر شده است.

رئیس جمهور ازبکستان اظهار داشت: زیرساخت‌های گردشگری به طور مداوم در حال توسعه است. امسال 15 هزار اقامتگاه جدید برای گردشگران ایجاد شده که تعداد آنها به 137 هزار رسیده است. 540 مرکز تفریحی ساخته شده و 70 مسیر گردشگری افتتاح شده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد گردشگران از کشورهای خارجی 4 برابر افزایش یافته است. از جمله تعداد گردشگران از هند، ژاپن، آمریکا و ایتالیا افزایش یافته است. در این میان جذب گردشگران از کشورهای مالزی، اندونزی، عربستان سعودی، امارات، مصر و قطر کمتر بوده است.

میرضیایف تاکید کرد: تنها به «خوارزم» از اسپانیا 40 هزار نفر گردشگر سفر کرده است. اما هزینه مسیر آنها بالا است چون از طریق کشورهای ثالث وارد می‌شوند. اگر از «مادرید» پروازهای مستقیم برقرار شود، تعداد گردشگران از اسپانیا را می‌توان 4 برابر افزایش داد.

رئیس جمهور ازبکستان به وزارت حمل و نقل دستور داد تا با همکاری سفرای مقیم کشورهای خارجی اقدامات لازم را برای توسعه جغرافیایی پروازها انجام دهد.

رئیس جمهور ازبکستان همچنین بر ضرورت استفاده از فرصت‌های جدید برای جذب گردشگران اشاره و تاکید کرد: کشورهای خارجی نزدیک، روسیه و چین بیشترین پتانسیل را در این مسیر دارند.

میرضیایف به امکانات افتتاح پروازها از چین به «سمرقند»، «بخارا»، «خوارزم»، «سرخان‌دریا» و وادی «فرغانه» و همچنین جذب یک میلیون گردشگر چینی در سال اشاره کرد.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم‌های فرهنگی یکی از روش‌های جذب گردشگران به کشور است. چنین مراسم‌هایی در استان‌های «بخارا»، «نوایی»، «نمنگان»، «فرغانه»، «خوارزم» و «تاشکند» به طور منظم برگزار می‌شود.

وی به استاندارها دستور داد که با همکاری وزارت فرهنگ در هر ماه یک بار مراسم‌های بزرگ فرهنگی برگزار کنند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول