اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مهمترین هدف نماز جمعه، نهادینه کردن فرهنگ الهی در خانواده و جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین مهمترین هدف نماز جمعه را نهادینه شدن فرهنگ الهی در خانواده و جامعه دانست.

مهمترین هدف نماز جمعه، نهادینه کردن فرهنگ الهی در خانواده و جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، آیت الله عبدالکریم عابدینی در آیین معارفه امام جمعه جدید شهرستان آبیک که ظهر امروز در سالن اجتماعات یاسین شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک برگزار شد، مهمترین هدف نماز جمعه را ذکر و نهادینه شدن فرهنگ الهی در خانواده و جامعه دانست و اظهار کرد: در نماز جمعه، اصل و اساس تقوای الهی است و باید عزت، کرامت و سعادت را از خدای متعال مسئلت کنیم. این در حالی است که خدای متعال ایمان، عقیده، صداقت و معرفت دینی را به جز مومنین، به کسی دیگری نمی‌دهد که در نماز جمعه هم باید به دنبال همین فضایل باشیم.

وی با بیان اینکه در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه باید به دشمن شناسی به ویژه شناساندن یهودی‌ها که در سوره مبارکه جمعه ۴ آیه به شناخت یهود اشاره شده، پرداخته شود، افزود: یهود به عنوان دشمن بزرگ و خطرناک مسلمانان است که در نماز جمعه هر هفته باید یهود شناسی را از نو شناسایی و برای مردم قساوت و شقاوت این دشمن بزرگ مسلمانان را یادآور شویم.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: امام جمعه، پدر معنوی همه قشرهای مختلف مردم شهرستان است که از زحمات و فعالیت های شایسته حجت الاسلام حسینی میرامینی امام جمعه پیشین شهرستان آبیک به ویژه مبارزه با زیاده خواهی های برخی افراد قدردانی می کنیم و برای امام جمعه جدید شهرستان آبیک که بیش از سه دهه سابقه مدیریتی و خدمتی داشته در کسوت امامت جمعه شهرستان آرزوی توفیق داریم.

آیت الله عابدینی خاطرنشان کرد: از نظر مدیریتی و دولتی، شرایط استان به گونه‌ای است که اگر بخواهیم کار و اقدامی انجام دهیم مانع بر سر راه وجود ندارد و مسوولان همراهی لازم را خواهند داشت.

ابراز تاسف مردم از جابه جایی ائمه جمعه بیانگر خدمات مطلوب است

حجت الاسلام سید اسماعیل موسوی مسوول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان قزوین در ادامه این آیین اظهار کرد: از اینکه مردم از جابجایی ائمه جمعه ابراز تاسف و ناراحتی می‌کنند و بیان می کنند امام جمعه آنان جابجا نشود و ماندگار باشد، احساس رضایت و خرسندی می‌کنیم که بیانگر پیگیری ائمه جمعه در راستای مطالبات و دغدغه‌ها و ارائه خدمات مطلوب آنها به مردم بوده است.

وی با بیان اینکه برخی از مردم اذعان می‌کنند که چرا یک دفعه نسبت به جابجایی امام جمعه این شهرستان اقدام شده، توضیح داد: از یک سال پیش برای جابجایی امام جمعه شهرستان آبیک برنامه‌ریزی شده بود و تصمیم بر این بود که از ظرفیت ایشان در استان تهران استفاده شود.

«نماز جمعه» کلمه طیبه است

حجت الله مددخانی فرماندار شهرستان آبیک هم در این آیین با بیان اینکه نماز جمعه چشمه جوشان معنویت است که می‌تواند شهر را در برگیرد و اثرات معنوی آن در شهر جاری و ساری شود، عنوان کرد: در هیچ آیین و مکتبی این موضوع وجود ندارد که مردم به صورت منظم در یک نقطه شهر به صورت جمعی گرد هم آیند و در نماز جمعه شرکت کنند که لازم است هر هفته شاهد افزایش جمعیت نمازگزاران در نماز جمعه باشیم.

وی ادامه داد: یاد و نام زنده یاد حجت الاسلام سید ابوتراب موسوی امام جمعه فقید و انقلابی شهر آبیک را گرامی می‌دانیم که هنوز هم در یاد ایشان در دل و جان مردم جای دارد.

این مسوول بیان کرد: نماز جمعه کلمه و حیات طیبه است که از ویژگی‌های آن، ذکر و حضور مردم در نماز جمعه است و ذکر نماز جمعه، ذکر جمعی بوده و به نفع امام، مامومین و به خود شهر باز می‌گردد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول