اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

طرح آبرسانی به ۱۵ روستای اسلام آبادغرب افتتاح شد

آبرسانی به ۱۵ روستای اسلام آبادغرب با حضور استاندار کرمانشاه افتتاح و سه‌هزار و ۱۹۳ نفر روستایی از نعمت آب شرب سالم برخوردار شدند.

طرح آبرسانی به ۱۵ روستای اسلام آبادغرب افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه امروز در دهمین سفر شهرستانی به «اسلام آبادغرب» سفر کرد.

طی مراسمی با حضور استاندار کرمانشاه، آبرسانی به ۱۵ روستای شهرستان اسلام آبادغرب افتتاح شد.

این ۱۵ روستای شهرستان اسلام‌ آبادغرب با سه هزار و ۱۹۳ نفر جمعیت از جمله مناطق پر تنش آبی شهرستان بود که از نعمت آب شرب پایدار برخوردار شدند.

رضا داودی مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم، اظهار کرد: پروژه‌های متعدد آبرسانی در استان وجود دارد که در حال حاضر تعداد بسیار زیادی توسط سپاه در حال انجام است که در قرارداد اول با سپاه ۳۴۱ روستا آبرسانی خواهد شد.

وی، از آبرسانی به ۲۰۰ روستا تا پایان سال‌جاری خبرداد و گفت: در تفاهم‌نامه دوم با سپاه آبرسانی به ۵۱۱ روستا انجام خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: آبرسانی ۸۶۰ روستا تا پایان یک دوره ۳ ساله به اتمام می‌رسد و تنش آبی روستاهای کرمانشاه بعد از اجرایی شدن این پروژه برطرف می‌شود.

ویبا بیان اینکه در حال حاضر پروژه‌های آبرسانی ۶۲۰ روستا در حال انجام است، گفت: ۶۰ روستا از این تعداد مربوط به شهرستان اسلام‌آباد غرب است که در تفاهمنامه دوم لحاظ شده است. 

*بازدید از بزرگ‌ترین گلخانه غرب کشور

استاندار کرمانشاه در ادامه این سفر کاری از پروژه بزرگ گلخانه این شهرستان بازدید و مشکلات آن را در گفت وگو با مالک و مدیران شهرستانی بررسی کرد.

 

گلخانه مدرن ۱۴ هکتاری منطقه ویژه اسلام آبادغرب بزرگترین گلخانه غرب و دارای ۸۵ درصد پیشرفت کشور است که توسط شرکت پیشگامان کشاورزی کوثر در زمینی به مساحت۵۶ هکتار با هدف محرومیت‌زدایی، ایجاد اشتغال، افزایش تولید و همچنین حمایت از خانواده معظم شهدا و ایثارگران در حال اجراست.

هم اکنون در مجتمع ۵۶ هکتاری گلخانه اسلام آبادغرب به عنوان بزرگ‌ترین گلخانه هیدروپونیک یکپارچه غرب کشور که در فاز اول آن ۱۱ هکتار گلخانه در دوسایت ۵.۵ هکتاری با ۸۵ درصد پیشرفت فیریکی در حال اجراست، که می‌توان با به بهره‌برداری این فاز در ماه‌های آینده و اشتغال مستقیم بیش از ۱۵۰ نفر این فاز امیدواری‌هایی در منطقه و شهرستان ایجاد کرد.

براساس این گزارش، با تکمیل تمام فازهای این مجموعه گلخانه‌ای برای ۵۰۰ نفر از جوانان منطقه به صورت مستقیم اشتغالزایی می‌شود و پیش‌بینی می‌شود سالانه بیش از ۱۰ هزارتن محصول از گلخانه اسلام آبادغرب با محوریت صادرات تولید شود.

*بازدید استاندار کرمانشاه از پروژه‌ تصفیه‌خانه خمیرمایه اسلام آبادغرب

 استاندار کرمانشاه در ادامه سفر شهرستانی به اسلام آبادغرب از پروژه‌ تصفیه خانه خمیرمایه این شهرستان بازدید و نیازها و مشکلات این پروژه و کارخانه خمیرمایه برتر را در گفت‌وگو با مالک و مدیران استانی و شهرستانی نیز بررسی کرد.

پروژه خمیرمایه با پیگیری‌های صورت گرفته پس از سال‌ها رکود، راه‌اندازی شده است.

ادامه فعالیت کارخانه خمیرمایه به دلیل عدم راه‌اندازی بخش تصفیه پساب فاضلاب، طی این سال‌ها با ممانعت‌های محیط زیست روبرو بوده است.

پایان یپام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول