اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

دانشگاه امام حسین(ع) دانشگاه تراز اسلامی می‌شود

رئیس دانشگاه جامع امام حسین(ع) گفت: برای رسیدن به دانشگاه تراز اسلامی نیاز به روش‌ها، اصول و مؤلفه‌هایی داریم که تمامی آنها تهیه شده، بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی نیز نقشه‌راه است.

دانشگاه امام حسین(ع) دانشگاه تراز اسلامی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا حسنی‌آهنگر پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی نظام مسائل استان و بررسی علمی و آموزش دانشگاه‌های استان کرمان که در محل سالن کنفرانس دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، اظهار کرد: پایه‌های اصلی انقلاب اسلامی از واقعه عاشورا و بعثت پیامر اکرم(ص) بنیان گذاشته شده است و آینده این انقلاب نیز به ظهور منجی بشریت، امام زمان(عج) ختم می‌شود.

 رئیس دانشگاه جامع امام حسین(ع) اذعان کرد: دانشگاه امام حسین(ع) تهران در سال ۶۳ تأسیس شده، ذیل دانشکده‌ها مراکز علم و فناوری فعالیت می‌کند و دارای ۴۲۴ عضو هئیت علمی بوده و همچنین مجموعأ ۱۵ هزار و ۴۹۱ نفر در مقاطع دکترا و ارشد در ۱۰ سال اخیر از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی افزود: هدف این دانشگاه تربیت دانشجو در بستر نظام جمهوری اسلامی و بر اساس روش‌های دینی است.

حسنی‌آهنگر ادامه داد: از ابتدای تأسیس این دانشگاه همیشه تلاش کرده‌ایم که مدیریت تقلیدی از نظام‌های سلطه‌طلب غرب مانند حکومت‌های لیبرالی و دموکراسی نداشته باشیم، در همین راستا هم چشم‌انداز و نقشه‌راه تبیین کرده‌ایم‌.

وی با تاکید بر نقش مهم الگوهای تمدنی انقلاب اسلامی ایران خاطر نشان کرد: بیانات حضرت آقا در ترسیم راه آینده دانشگاه بسیار تاثیرگذار بوده و هست و ما همیشه از این بیانات در راستای تبین اصولی روش‌های رسیدن به دانشگاه تراز اسلامی استفاده می‌کنیم.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین(ع) افزود: برای رسیدن به دانشگاه تراز اسلامی نیاز به روش‌ها و اصول و مؤلفه‌هایی داریم که تمامی اینها تهیه شده است، تا بتوانیم از وضع موجود خارج شویم و به آینده ایده‌آل دست پیدا کنیم.

حسنی‌آهنگر یادآور شد: برای رسیدن به دانشگاه اسلامی بر اساس مکاتب دینی اسلامی، اساتید و دانشجویان نقش بسیار مهمی دارند که آمایش سرزمین و تمدنی انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی در این امر دارد.

پایان پیام/ ۸۰۰۶۶ / ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول