اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

۱۵ شهر و ۱۵٠ روستای استان قزوین از آب سد طالقان بهره مند می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: آبرسانی از سد طالقان به 15 شهر و حدود 150 روستای استان قزوین قرار است اجرایی شود که در فاز نخست آن مردم شهرستان آبیک از آب سد طالقان بهره مند شدند.

۱۵ شهر و ۱۵٠ روستای استان قزوین از آب سد طالقان بهره مند می‌شوند

منصور ستوده در گفت‌وگو با فارس در قزوین با اشاره به اجرای دو طرح مهم و بزرگ میان مدت و بلندمدت در استان قزوین در حوزه آب شرب اظهار کرد: یکی از طرح ها، آبرسانی از سد بالاخانلو به پنج شهر و 30 روستا است که پنج میلیون مترمکعب آب قرار است، تامین شود.

وی افزود: در حال حاضر پیمانکار و مشاور طرح آبرسانی از سد بالاخانلو انتخاب و تجهیز کارگاه اجرا و پروژه آغاز شده که امیدواریم با تخصیص اعتبارات از وزارت نیرو این پروژه تکمیل و تحویل شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین بیان کرد: آبرسانی از سد طالقان به 15 شهر و حدود 150 روستای استان قزوین قرار است اجرایی شود که در فاز نخست، حدود 260 لیتر در ثانیه برای شهرستان آبیک خط آبرسانی انجام و مردم از آب سد طالقان استفاده می کنند.

ستوده ادامه داد: در فاز دوم آبرسانی از سد طالقان به مهرگان به طول 35 کیلومتر در دستور کار قرار گرفته است که آزادسازی مسیر به طول حدود 10 کیلومتر اجرا شده و پیگیر تخصیص اعتبار 200 تا 300 میلیارد تومانی هستیم تا پیمانکار در فاز اول، لوله ها را خریداری و حفاری و لوله گذاری آغاز شود.

وی بیان کرد: برای اجرای پروژه آبرسانی از سد طالقان به مهرگان حدود 1800 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم از منابع مختلف بتوانیم این اعتبار را تامین و اخذ کنیم و با توجه به پیش بینی افزایش جمعیت مهرگان، مشکل آب شرب این ناحیه شهری رفع شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول