اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

انتقاد برخی از خانواده‌های شهدا از اوقاف شوشتر

طی دو سال اخیر پله‌های منتهی به مزار والدین برخی شهدا در محدوده پشت قدمگاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) به قطعات قبر تبدیل و به فروش رسیده‌اند.

انتقاد برخی از خانواده‌های شهدا از اوقاف شوشتر

 به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، بر اساس اظهارات برادر یکی از شهدای شوشتر، طی دو سال اخیر پله‌های منتهی به مزار والدین برخی شهدا در محدوده پشت قدمگاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) به قطعات قبر تبدیل و به فروش رسیده‌اند. این امر موجب دل‌آزردگی شدید خانواده‌های شهدا و شکایت آنان به مسئولان شهری شده است.

هرچند پس از پیگیری‌های صورت گرفته، فروش قبور در این پله‌ها برای مدتی متوقف شد اما دوباره از سر گرفته شد خانواده‌های شهدا خواستار اختصاص این قبور به آنان یا حداقل فروش آن به بستگان درجه یک شهدا هستند. 

مجموعه اوقاف اعلام کرده که فروش این قبور در چارچوب ضوابط و قوانین آنان بوده است. گفته می‌شود علی‌رغم وعده‌های داده شده توسط رئیس اوقاف شوشتر مبنی بر اختصاص این قبور به خانواده‌های شهدا، این موضوع محقق نشده‌ است.

فرمانداری و بنیاد شهید نیز با ارسال نامه‌ای به اوقاف، خواستار اختصاص این قبور به خانواده‌های شهدا شده‌اند. با این حال، اوقاف همچنان به فروش آن‌ها به دیگران ادامه می‌دهد.

به گفته یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس، فروش این قبور به شکلی سلیقه‌ای و بدون توجه به خواست خانواده‌های شهیدان در حال انجام است. 

انتظار می‌رود مراجع نظارتی بررسی و پیگیری لازم را در این خصوص انجام دهند تا از رعایت حقوق و حرمت خانواده‌های معظم شهدا اطمینان حاصل شود.

اخیراً نیز ساخت قبور جدید در محل ورودی قدمگاه حضرت صاحب‌الزمان(عج) توسط مجموعه اوقاف موجب اعتراض روحانیون وفعالان فرهنگی  این شهرستان شده است. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول