اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شناسایی یک‌هزار و ۴۷۹ خانوار بدون فرزند در نهاوند

رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: یک‌هزار و ۴۷۹ خانوار بدون فرزند در نهاوند شناسایی شدند که به ۵۰ درصد آنان در رابطه با جوانی جمعیت و فرزندآوری مشاوره داده شد.

شناسایی یک‌هزار و ۴۷۹ خانوار بدون فرزند در نهاوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند علی‌احسان خویشوند ظهر امروز در ستاد جوانی جمعیت شهرستان نهاوند اظهار کرد: طی ۶ ماه گذشته بیش از ۲۰ هزار نفر از خانوارهای تک‌فرزند و دوفرزند در سطح شهرستان شناسایی شدند که نیمی از آنها در رابطه با فرزندآوری تحت آموزش قرار گرفتند.

وی گفت: طی ۶ ماه گذشته مجموعاً ۷ هزار و ۲۹۱ خانوار شناسایی شدند که ۳ هزار و ۵۲۲ خانوار آنها یعنی معادل ۴۸ درصد مورد مشاوره قرار گرفتند.

 رئیس مرکز بهداشت شهرستان نهاوند افزود: طی این مدت یک‌هزار و ۴۷۹ خانوار بدون فرزند شناسایی شدند که ۵۰ درصد آنان تحت آموزش کارشناسان ما قرار گرفتند و به آنان در رابطه با جوانی جمعیت و فرزندآوری مشاوره داده شد.

خویشوند افزود: کارشناسان ما طی این مدت ۱۲ هزار و ۵۲۹ خانوار دو فرزندی را شناسایی کردند و ۴۳ درصد آنان از آموزش‌های لازم و کلاس‌های توجیهی در رابطه با جوانی جمعیت و فرزندآوری برخوردار شدند.

وی افزود: طی این مدت در سطح شهرستان نهاوند ۹۳۵ زوج نابارور شناسایی شد که از این تعداد ۵۵ زوج برای درمان به بیمارستان فاطمیه همدان معرفی شدند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان نهاوند افزود: علاوه بر ارائه کلاس‌های توجیهی، برنامه‌های پیشگیری از سقط جنین نیز اجرا شده و یک‌هزار و ۱۵۰ نفر از افرادی که قصد سقط جنین داشتند مورد مشاوره قرار گرفتند که تعداد ۲۰ نفر آنان از این کار منصرف شدند.

 وی از راه‌اندازی سه مهدکودک تا پایان سال در بیمارستان‌های نهاوند و مرکز بهداشت به منظور رفاه حال مادران شاغل خبر داد.

 خویشوند از تامین سبدهای حمایتی تغذیه برای حمایت از مادران و کودکان زیر ۶ سال خبر داد و گفت: ۵۶ مورد مادر نیازمند به کمیته امداد معرفی شدند که از بسته‌های حمایتی برخوردار شده و ۲۵۰ مورد کودک نیازمند نیز به اداره کار معرفی شدند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری نهاوند نیز گفت: متاسفانه در راستای فرهنگسازی برای فرزند آوری اقدامات موثر و قابل قبولی در زمینه تبلیغات محیطی صورت نگرفته که در این زمینه لازم است دستگاه‌های مرتبط اقدامات لازم را انجام دهند.

شهروز کیانی افزود: با توجه به اینکه ستاد جوانی جمعیت دارای دو کمیته کاری است ما پیشنهاد تشکیل دو کمیته دیگر شامل کمیته فرهنگی به مسئولیت شهرداری و کمیته علمی پژوهشی به مسئولیت آموزش و پرورش را داریم که یقینا این اقدام می‌تواند در موفقیت طرح موثر واقع شود.

وی با بیان اینکه در جلسات خروجی و داشتن مصوبه مهم است گفت: دستگاه‌های عضو هنگام شرکت در جلسات با خود آمار و گزارش اقدامات انجام شده را داشته باشند زیرا صرف شرکت در جلسه مشکلی را برطرف نمی‌کند.

وی با انتقاد از عدم شرکت برخی از بانک‌ها در جلسات گفت: برخی بانک‌ها که یکی از ارکان ستاد جوانی هستند متاسفانه در جلسات حضور ندارند که ما این مساله را نداشتن برنامه و یا نداشتن گزارش برای ارائه در جلسه تلقی می‌کنیم.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول