اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

«کتاب سال حکومت اسلامی» معرفی می‌شود

قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی مجلس خبرگان رهبری، از ارسال آثار به پنجمین دوره همایش «کتاب سال حکومت اسلامی» تا دهم آذرماه سال جاری خبر داد و گفت: اختتامیه این همایش در بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

«کتاب سال حکومت اسلامی» معرفی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، امین رضا عابدی نژاد پیش از ظهر امروز در نشست خبری پنجمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی که در سالن جلسات دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، عنوان کرد: این جشنواره با هدف یافتن و پشتیبانی از تحقیقات ناظر به موضوعات جدید حکمرانی اسلامی تأسیس شد.

قائم مقام ریاست مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی گفت: اگر کسی فضای عمومی کشور را بشناسد و بر مناسبات بین‌المللی اشراف داشته باشد، می‌یابد که جوهره مقاومت و استقلال در نظام جمهوری اسلامی به تفکر مستقل در باب حکمرانی برمیگردد.

وی افزود: ما چون در حکمرانی اسلامی برخوردار از تفکر اصیل هستیم، این توان و توشه را برای مقاومت و تغییر مناسبت‌های ظالمانه جهان یافته‌ایم؛ بنابراین توجه به تفکر اصیل اسلامی در حکمرانی جامعه و تغییر مناسبت‌های ظالمانه جهانی امر بسیار مهمی است.

عابدی نژاد بر ضرورت سامان دادن جهان به یک ساختار انسانی و اسلامی برای حکمرانی تاکید کرد و گفت: تفکر اصیل الهی، انسانی و مردمی است که نیروهای مقاومت را هدایت می‌کند تا با دشمن مبارزه کنند و پیروز شوند.

قائم مقام مرکز تحقیقات حکومت اسلامی تصریح کرد: شناسایی کتب، رساله‌های دکتری و نویسندگان برتر حکومت اسلامی و معرفی به جوامع علمی، تشویق و حمایت از نویسندگان کتب و رساله‌های برتر حکومت اسلامی، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب حکومت اسلامی، ترویج فرهنگ پژوهش‌های راهبردی در موضوعات حکومت اسلامی بین حوزویان و دانشگاهیان و جهت‌دهی پژوهش‌های علمی حکومت اسلامی در راستای اولویت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی از مهم‌ترین اهداف این همایش است.

وی بیان کرد: کتاب‌های منتشر شده در سال ۱۴۰۱، رساله سطح ۴ حوزه و دکتری دفاع شده در سال ۱۴۰۱ آثاری هستند که علاقه‌مندان می‌توانند به پنجمین دوره از همایش کتاب سال حکومت اسلامی ارسال نمایند.

عابدی نژاد محورهای این همایش را فقه حکومتی، اندیشه سیاسی و حقوق عمومی عنوان کرد و افزود: ارسال آثار به نمایش از امروز آغاز شده و مهلت ارسال آثار تا دهم آذرماه ۱۴۰۲ ادامه دارد و پس از داوری آثار ارسال شده، در بهمن‌ماه سال جاری اختتامیه همایش کتاب سال حکومت اسلامی برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: پژوهشگران و نویسندگان باید آثار مرتبط خود را به مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری در شهر مقدس قم، جنب میدان رسالت ارسال و یا به صورت الکترونیکی از طریق تارنمای اینترنتی http://WWW.RCIPT.IR اقدام کنند.

پایان پیام/۷۸۰۳۳
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول