اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

آمادگی اوقاف مازندران برای احداث بیمارستان فوق تخصصی سرطان در چالوس

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: اوقاف استان در زمینه سرطان ورود پیدا کرده و در کنار دولت و وزارت بهداشت و درمان دست به اقدامات اساسی در زمینه درمان بیماری سرطان زده است و در حال پیگیری هستیم تا بیمارستان فوق تخصصی سرطان را براساس نیت واقف در شهرستان چالوس احداث کنیم که در این زمینه نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها در اختصاص زمین و مجوز فعالیت هستیم.

آمادگی اوقاف مازندران برای احداث بیمارستان فوق تخصصی سرطان در چالوس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی ظهر امروز در همایش یاوران وقف و آئین تجلیل از دست‌اندرکاران حوزه وقف و بقاع در مرکز فرهنگی مذهبی بصیرت آستان امامزاده ابراهیم(ع) اظهار کرد: وقف میراث گران‌بها از پیامبر اکرم و پیامبران اسلام است؛ پس خیانت به وقف خیانت به اهل بیت خواهد بود.

وی با بیان اینکه اهل بیت و معصومان برای بهرمندی عموم مردم وقف می‌کردند، افزود: امروزه واقفان میراثدار پیامبر اسلام و امام علی(ع) هستند و باید به این کارهای خیر و نیک ببالند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اعلام اینکه خانواده شهدا در کشورمان وقف جان کردند و از واقفان و میراثداران وقف محسوب می‌شوند، یادآور شد: افرادی که وقف جان و وقف مال می‌کنند از جمله مجاهدان هستند و واقفان همانند خانواده شهدا هم خودشان و هم فعل شان ماندگار است.

حیدری با بیان اینکه امروزه موقوقات کشورمان نسبت به گذشته بیشتر شده است، بیان کرد: این مهم نشان می‌دهد که همچنان فرهنگ امام حسین(ع) و اهل بیت در جامعه تجلی دارد.

وی با اعلام اینکه پس از شهادت شهید فخری‌زاده از بزرگان هسته‌ای کشورمان نخستین وقف هسته‌ای در مازندران و شهرستان نور رقم خورد، گفت: از گذشته تاکنون تعداد ۳۲۰ وقف با نیت‌های مختلف در کشورمان انجام شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه در استان مازندران وقف به صورت خاص برای قرآن، امام زمان(عج) و حضرت زهرا(س) نداریم، ادامه داد: مازندران از استان‌های شاخص کشور در حوزه وقف‌های بزرگ است و مردم دیدار علویان دلداده امام علی(ع) و آل اهل بیت هستند.

حیدری با بیان اینکه همه باید در هفته وقف زبان گویای عملکرد اوقاف و امور خیریه و بقاع متبرکه باشند، خاطرنشان کرد: بزرگترین بیمارستان در استان مازندران یک موقوفه است؛ همچنین ۹ دستگاه مدرن و پیشرفته ویژه کودکان نارس، دستگاه تصویربرداری مجهز سی تی اسکن، دستگاه ام آر آی و دستگاه ویژه آمبولانس و خدمات بیمارستانی به واسطه وقف در این مرکز بزرگ درمانی برای استفاده عموم مجهز شده است.

وی با اعلام اینکه نیت واقفان بسیار مهم است و باید نیت موقوفات در همان مکان هزینه شود، گفت: در مازندران اداره اوقاف و امور خیریه تنها نهادی است که در زمینه سرطان ورود پیدا کرده و در کنار دولت و وزارت بهداشت و درمان دست به اقدامات اساسی در زمینه درمان بیماری سرطان زده است و در حال پیگیری هستیم تا بیمارستان فوق تخصصی سرطان را براساس نیت واقف در شهرستان چالوس احداث کنیم که در این زمینه نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها در اختصاص زمین و مجوز فعالیت هستیم..

پایان پیام/۸۶۰۱۲/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول