اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

انجام فرایند پژوهش‌ها در راستای تحقق نیاز‌های کشور

رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) گفت: فرایند پژوهش‌های کشور در راستای تحقق نیاز‌های جامعه صورت می‌گیرد، به این شکل که ایده‌ها و نیاز‌ها توسط پژوهشگران، دانشجویان، شرکت‌های دانش بنیان شناسایی می‌شود و با توجه به تخصص و پاسخی که برای آن نیاز دارند، طبق یک فرمتی به بررسی بپردازند.

انجام فرایند پژوهش‌ها در راستای تحقق نیاز‌های کشور

سیداحمد فاضل زاده رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: ایده‌ها و نیاز‌ها توسط پژوهشگران، دانشجویان، شرکت‌های دانشspan>span> بنیان شناسایی می‌شود و با توجه به تخصص و پاسخی که برای آن نیاز دارند، طبق یک فرمتی به بررسی بپردازند.

وی افزود: ما به دانشگاه‌ها کارگزاری دادیم که این مسأله از طریق شورای پژوهش مصوب شود و در راستای حل مشکلات کشور نیز می‌تواند به صورت موثر عمل کند. ما از تابستان یک طرح استادمحوری را آغاز کردیم و در این طرح ۴۳ دانشگاه و اساتید مشارکت داشتند و مجموعا ۹۶۷ رساله دکتری و پایان‌نامه کارشناسی ارشد ثبت شد، که شامل ۵۷۳ رساله دکتری و ۳۹۴ پایان‌نامه کارشناسی ارشد ثبت شد و براساس نیاز‌هایی است که در سامانه نظام ایده‌ها و نیاز‌ها تعریف شده است.

>trong>* نیاز‌های کشور از دستگاه‌های مختلف به سامانه می‌‌آید

فاضل‌زاده ادامه داد: نیاز‌ها از دستگاه‌های مختلف به سامانه می‌‌آید و به یک فرم استاندارد تعریف می‌شود و دانشجویان و اساتید از بین نیاز‌ها انتخاب می‌کنند و پایان‌نامه یا رساله دکتری خود را بر آن اساس بنا می‌کنند. ما در این فضا قریب به هزار رساله و پایان‌نامه را شناسایی کردیم و پتانسیل اینکه از آغاز سال جدید تحصیلی به سمت رفع نیاز‌های کشور رویم.

وی افزود: این طرح از ۴۳ دانشگاه و توسط ۵۷۱ عضو هیأت علمی آغاز شده است و ۵ دانشگاه اول به ترتیب: دانشگاه صنعتی اصفحان ۱۱۷، دانشگاه تهران ۱۱۶، دانشگاه اصفحان ۹۲، دانشگاه بهشتی ۶۶ و دانشگاه شیراز هم ۶۶ ثبت را داشته‌اند و بعد به همین ترتیب این روال را داریم و هنوز جای کار دارد و اگر خوب اطلاع‌رسانی شود و اساتید و دانشجویان دانشگاه به سامانه مراجعه کنند، می‌توانند به صورت مستقیم به نیاز‌های کشور وصل شوند و پژوهش‌های جهت‌دار را داشته باشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول