اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

پیش‌بینی شغل آینده برای دانشجویان از طریق پروژه‌های علمی و کاربردی

رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: وزارتخانه‌ها و بخش‌های خصوصی باید برای یافتن راه‌حل مسائل و مشکلات‌‌شان از کمک دانشجویان و اعضای هیأت علمی در پروژه‌های علمی و کاربردی خودشان استفاده کنند.

پیش‌بینی شغل آینده برای دانشجویان از طریق پروژه‌های علمی و کاربردی

فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس درباره مشکلات نظام آموزشی کشور گفت: ارتباط کم بین آن چیزی که تدریس می‌شود و تحقیقی که در دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد با نیازهای جامعه یکی از مشکلات نظام آموزشی کشور است، بنابراین اگر بتوانیم مشکلات جامعه را به صورت طرح‌های علمی دربیاوریم و به دانشگاه‌ها ارجاع دهیم، آموزش عالی، دانشجویان و اعضای هیأت علمی احساس تأثیرگذاری بیشتری در بهبود شرایط‌شان خواهند داشت و قطعاً امیدوارتر می‌شوند. 

رئیس دانشگاه تربیت مدرس یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات‌شان می‌فرمایند: «امیدآفرینی کنید؛ دشمن امید را نشانه گرفته است»؛ یکی از راه‌حل‌های این موضوع در دانشگاه‌ها این است که وزارتخانه‌‌ها، بخش‌های خصوصی و دیگران برای یافتن راه‌حل‌ برای مسائل و مشکلات‌شان، کارها و پروژه‌هایشان را به  دانشگاه‌ها ارائه دهند و از کمک دانشجویان و اعضای هیأت علمی در پروژه‌های علمی و کاربردی خودشان استفاده کنند. 

* پروژه‌های علمی و کاربردی برای دانشجویان پول‌ساز است

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های علمی و کاربردی هم برای دانشجویان پول‌ساز است و هم در پیش‌بینی برای کار آینده دانشجویان مفید است.

دانشجو گفت: پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس بیش از ۱۷۰ شرکت دانش‌بنیان یا مستعد به دانش‌بنیان شدن دارد؛ اگر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بقیه مجموعه‌ها کمک کنند تا بتوانیم دانشجویان‌مان را بیشتر به سمت این شرکت‌ها سوق بدهیم تا شرکت‌‌ها پولی دریافت کنند و دانشجویان بتوانند پروژه‌هایشان را در این مراکز انجام دهند که این موضوع برای دانشجویان امیدآفرینی خواهد داشت و به صنعت و نیازهای جامعه مرتبط می‌شود. 

رئیس دانشگاه تربیت مدرس در پایان خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل از نگاه بنده این است که ارتباط با جامعه کاربردی و دانشگاه‌ها باید خیلی بیشتر از این چیزی که در حال حاضر است، بشود. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول