اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

میز دانشجو| شرایط دریافت مازاد سنوات تحصیلی کارشناسی دانشگاه آزاد

میز دانشجو در این قسمت به شرایط دریافت مازاد سنوات تحصیلی کارشناسی دانشگاه آزاد می‌پردازد.

میز دانشجو| شرایط دریافت مازاد سنوات تحصیلی کارشناسی دانشگاه آزاد

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ـ  در دوره تحصیل در دانشگاه آزاد ممکن است برخی از دانشجویان با توجه به مشکلات تحصیلی که برای آن‌ها پیش آمده است و نتوانند دوره تحصیلات خود در حداکثر مدت مجاز تحصیلی لیسانس دانشگاه آزاد سپری کنند. آیا در این صورت نتیجه زحمات آن‌ها هدر می‌رود؟ یا این دانشجویان با ارائه دلایل و مدرک می‌توانند طول حداکثر سنوات لیسانس خود را افزایش دهند؟ میز دانشجو در این قسمت به این موضوع می‌پردازد.

در حال حاضر دانشگاه آزاد برای دانشجویانی که به هر دلیلی موفق نشدند در طول حداکثر مدت مجاز تحصیلی لیسانس دانشگاه آزاد تحصیلات خود را به اتمام برسانند فرصتی دوباره در اختیار آن ها قرار می دهد.

دقت کنید که این فرصت آخرین فرصت برای آن‌ها برای اتمام دوره تحصیلات لیسانس در دانشگاه آزاد خواهد بود که در غیر این صورت از دانشگاه آزاد اخراج خواهند شد.

افزایش حداکثر مدت مجاز تحصیلی لیسانس دانشگاه آزاد برای دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده نمی‌کنند، بعد از ۲۰ نیمسال تحصیل دو نیمسال و برای دانشجویانی که از معافیت تحصیلی استفاده می‌کنند، دو نیمسال است که باید برای دریافت مازاد سنوات لیسانس خود رضایت کمیته موارد خاص دانشگاه آزاد را دریافت کنند. معمولا آن‌ها  تمام شرایط شما را در نظر گرفته و مطابق با آن مازاد سنوات لیسانس را برای شما تعیین می‌کنند.

حال دانشجویانی که بعد از ۱۲ نیمسال تحصیلی دوره معافیت تحصیلی آن ها به اتمام نمی‌رسد باید قبل از تمام شدن آن تمدید معافیت تحصیلی خود را از سازمان نظام وظیفه کشور دریافت کنند. آن ها باید حداقل ۶ ماه قبل از درخواست خود برای دریافت مازاد سنوات تحصیلی لیسانس دانشگاه آزاد آن را به دانشگاه ذی‌ربط خود ارائه دهند.

حال اگر شما دانشجوی دوره کارشناسی ناپیوسته باشید در این صورت افزایش سنوات لیسانس شما با رضایت مراجع ذی‌ربط دانشگاه به یک نیمسال تحصیلی افزایش خواهد یافت.

* شرایط دریافت مازاد سنوات تحصیلی لیسانس دانشگاه آزاد

شما برای این که بتوانید مازاد سنوات لیسانس پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد را دریافت کنید باید شرایطی داشته باشید. این شرایط برای دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته متفاوت است. دانشجویان کارشناسی ناپیوسته زمانی می‌توانند مازاد سنوات تحصیلی خود را دریافت کنند، که حداقل ۵۰ واحد درسی را گذرانده باشند و معدل کل آن ها حداقل ۱۲ باشد.

دانشجویانی کارشناسی پیوسته نیز زمانی می‌توانند مازاد سنوات لیسانس خود را دریافت کنند که حداقل ۱۰۰ واحد درسی را با معدل کل ۱۲ گذرانده باشند.

طبق آیین نامه آموزشی دانشگاه آزاد تمام دانشجویان از دوره کاردانی تا دکتری تنها یک بار می‌توانند از دانشگاه انصراف داده و در رشته دیگری یا در دانشگاه دیگری با آزمون یا بدون آزمون مجددا در دانشگاه آزاد قبول شوند. در این حالت سنوات تحصیلی که برای رشته قبلی آن ها اعمال شده است.

برای رشته یا دانشگاه جدید آن‌ها حساب نمی‌شود؛ یعنی اگر شما در رشته قبلی خود ۵ نیمسال را تحصیل کرده باشید، در این رشته جدید در دوره کارشناسی پیوسته می‌توانید ۱۲ نیمسال را استفاده کنید. البته در نظر دقت کنید که از نظر معافیت تحصیلی مشکلی نداشته باشید.

در صورتی که در دانشگاه آزاد منتقل شوید طول حداکثر مدت مجاز تحصیلی لیسانس دانشگاه آزاد شما بر اساس سال ورود به دانشگاه مبدا در نظر گرفته خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول