اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

نصراللهی: رسانه‌های غربی قمار کردند

اکبر نصراللهی رئیس دانشکده‌گان هنر و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دروغ‌های پی در پی شبکه‌های ضدایرانی معتقد است که آنها بر سر اعتبار خود قمار کرده اند.

نصراللهی: رسانه‌های غربی قمار کردند

اکبر نصراللهی رئیس دانشکده‌گان هنر و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا درباره دروغ شبکه‌های فارسی زبان بیگانه گفت: انبوه سازی دروغ به رویه عادی لشکر رسانه ای غرب تبدیل شده است و آن‌ها اراده کرده‌اند از هر رویداد عادی و طبیعی در ایران  روایت دروغ  و غیرطبیعی را تولید و منتشر کنند .

وی افزود: اتفاقات و حوادث عادی در همه جای دنیا اگر در ایران به ویژه در مورد زنان اتفاق بیفتد در رسانه های معارض سیاسی، امنیتی و برجسته پوشش داده می شود.

نویسنده کتاب راهنمای پوشش خبری ادامه داد: مردم با یک دروغ سیستماتیک در لشکر رسانه ای غرب مواجه هستند و چون هر روز این دروغ‌ها را می‌شنوند و با واقعیت‌های پیرامون خود تطبیق می‌دهند دیگر حرفشان را قبول ندارند. اغتشاشات سال گذشته آثار روحی بسیاری بر مردم گذاشت و اقتصاد مردم را دچار مشکل کرد اما این فایده را داشت که مردم متوجه شدند منشا و کارفرمایان این رسانه‌ها چه کسانی هستند و آن‌ها دوست‌دار مردم ایران نیستند.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد تهران مرکز با اشاره به ناکامی های مکرر لشکر رسانه ای غرب درسازماندهی مجدد اعتراضات و ناامن کردن کشور گفت: مهارت و تجربه مردم در راستی‌آزمایی اخبار، خلاف واقع رسانه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای و وابستگان آنان در داخل  و مشخص شدن منشاء و ریشه بحران و ماهیت بحران سازان موجب شده است با وجود تلاش‌های مکرر دشمنان کشور درگیر دور جدیدی ازاعتراضات و ناامنی ها نشود.

وی تصریح کرد : دروغ‌های پی‌درپی رسانه‌های غربی ریشه در ناکامی این رسانه‌ها و کارفرمایان آن‌ها درقبال جمهوری اسلامی دارد، وقتی نتوانسته اند به اهداف خود که براندازی جمهوری اسلامی ایران است برسند، دست به انتحار رسانه‌ای زده‌اند و حتی از روش های قدیمی و منسوخ و مستقیم دروغ‌  استفاده می‌کنند و در اعتراضات و اغتشاشات سال های اخیر، بر سر اعتبار خود قمار کرده اند.

نصراللهی یکی دیگر از دلایل تولید و انتشار انبوه اخبار دروغ در مورد ایران در رسانه های معارض را  امید کاذب آنها مبنی بر پایان کار نظام جمهوری اسلامی  دانست و خاطر‌نشان کرد: نه تنها پیش‌بینی آنان در قبال ایران محقق نشد بلکه تاب‌آوری مردم و نظام در قبال بحران سازی رسانه های غرب بیشتر هم شده است . همچنین  افزایش سواد رسانه‌ای مردم و تجربه مردم از دروغ‌های مکرر رسانه‌های معارض موجب شده است مردم اعتمادی را که در سال‌های قبل به این شبکه‌ها داشتند از دست بدهند به گونه‌ای که حتی آنانی که  رسانه‌های داخلی را هم قبول ندارند به اخبار رسانه هایی مثل ایران اینترنشنال اعتماد ندارند .

رئیس دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه دانشگاه آزاد تهران مرکز در پایان ضمن  تشریح تاکتیک دروغ یادآور شد: تاکتیک دروغ به رسانه‌های جدید محدود نیست بلکه کنشگران سیاسی و رسانه ای از ابتدای شکل‌گیری زندگی اجتماعی هم برای رسیدن به اهداف خود از این تاکتیک استفاده می کردند اما  با پیشرفته شدن رسانه‌ها و ارتقاء سواد رسانه‌ای در میان مردم، این تاکتیک از بین نرفته و به شکل پیشرفته‌تر و پیچیده‌تر از آن استفاده می‌شود.

وی در پایان گفت: در گذشته به دلیل نداشتن سواد رسانه‌ای و کم بودن رسانه‌ها، بسیاری از اخبار کذب با عنوان خبر درست به خورد خواننده و مردم داده می‌شد اما از زمان رویش رسانه‌های متعدد و افزایش سطح سواد رسانه‌ای مردم، رسانه‌ها مانند گذشته نمی‌توانند به دروغ بپردازند؛ از آن زمان تاکتیک دروغ به شکل حرفه‌ای ، پیچیده‌ و هوشمندانه‌تر استفاده شد. به طوری که  لشکر رسانه ای غرب بخش کوچکی از یک واقعیت را به‌گونه ای انتخاب، برجسته و تکرار می‌کنند که مخاطب آن بخش کوچک از واقعیت را، تمام واقعیت تصور کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول