اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مسابقه استانی رالی خانوادگی جانبازان از شهرری آغاز شد

مسابقه استانی رالی خانوادگی جانبازان از حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در شهرری آغاز شد و تا حرم حضرت معصومه(س) در قم ادامه دارد.

مسابقه استانی رالی خانوادگی جانبازان از شهرری آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، آیین آغاز مسابقه استانی رالی خانوادگی جانبازان در آستانه هفته فرهنگی شهرستان ری و ولادت باسعادت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) صبح امروز در شهرری برگزار شد.

این مسابقه با حضور ۳۱ خودرو و ۱۱۶ شرکت کننده از ضلع جنوبی آستان حضرت سیدالکریم آغاز شد و جانبازان شرکت کننده تا جوار حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در قم به رقابت می‌پردازند.

 

عباسعلی رضایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در این مراسم با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات اتومبیل رانی خانوادگی به مناسبت هفته تربیت بدنی و روز ورزش با همکاری فدراسیون موتورسواری و اتومبیل رانی اظهار کرد: نشاط، شادابی و دور هم بودن خانواده‌های جانبازان و ایثارگران در کنار زیارت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) و حرم حضرت معصومه(ع) و حضور در مسجد مقدس جمکران از اهداف مهم این تور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به انتخاب برترین‌ها در پایان این برنامه گفت: یکی از شروط انتخاب نفرات برتر رعایت همه قوانین مربوط به راهنمایی و رانندگی در طول مسیر بوده لذا فرصت خوبی برای تمرین و مرور این آیین‌نامه‌ها است. 

رالی بین المللی در دستور کار است

سیدمحمد میرکاظمی سرپرست دفتر برنامه‌ریزی امور ورزشی و اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه این برنامه با بیان اینکه در برنامه‌های اردویی و ورزشی بنیاد شهید  قائل بر خانواده محور بودن برنامه‌ها هستیم، ابراز کرد: چنین برنامه‌هایی زمینه انتقال مناسب فرهنگ ایثار،  جهاد و مقاومت را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رالی بین المللی در دستور کار و مرحله پیگیری است، اضافه کرد: ورزش و گردشگری دو نیاز عمده جامعه ایثارگری است که با ورود آنها به زندگی‌ها هم سلامت جسم و روان تضمین همچنین از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌شود.

 

مهدی باب الحوائجی فرماندار ویژه شهرستان ری در این مراسم اظهار کرد: محافلی که برای شهدا و جانبازان برگزار می‌شود و خانواده‌های شهدا حضور دارند، رشد معنوی، نورانیت قلبی و صفا و صمیمیت روحانی را به دنبال دارد که دلیلش حضور پر برکت شهدا است که از خالص بودنشان نشات گرفته است.

وی گفت: بیشتر شهدا ورزشکار بودند و حتی در جبه‌های نبرد نیز به ورزش می‌پرداختند لذا باید با الگو گرفتن از سیره و سبک زندگی شهدا، ادامه دهنده راه شهدا باشیم. 

 

 

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول