اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

ارسال 100 تن محموله کمک‌های بشردوستانه‌ ازبکستان به افغانستان

ازبکستان برای مردم افغانستان که از زلزله آسیب دیده‌اند، 100 تن محموله کمک‌های بشر دوستانه‌ ارسال کرد.

ارسال 100 تن محموله کمک‌های بشردوستانه‌ ازبکستان به افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، ازبکستان برای مردم افغانستان که از زلزله آسیب دیده‌اند، 100 تن محموله کمک‌های بشر دوستانه‌ ارسال کرد.

این کمک‌های بشردوستانه شامل مواد غذایی، چادر و دارو از طریق بزرگترین هواپیمای باربری - «بوئینگ 747 » منتقل شده است. «مولوی شرف الدین مسلم» نماینده کشور میزبان تاکید کرد  مردم افغانستان هرگز کمک‌های ارائه شده در روزهای سخت را فراموش نمی‌کند.

این کمک‌های ارسال شده توسط ازبکستان شامل مواد غذایی از جمله آرد، گندم، کره، ماکارونی، فرآورده‌های گوشتی، برنج، شکر، چادر و پتو و همچنین تمام وسایل مورد نیاز است.

این کمک‌های بشردوستانه به سرپرستی «عصمت‌الله ایرگاش‌یف» نماینده ویژه رئیس جمهور ازبکستان در امور افغانستان ارسال شد.

هیئت ازبکستان مورد استقبال «مولوی شرف الدین مسلم» رئیس کمیسیون امداد زلزله از سوی دولت طالبان، «احمدالله متقی» معاون وی و «عبدالستار گورول» معاون وزیر حمل و نقل و هوانوردی قرار گرفت.

مولوی شرف الدین گفت: ازبکستان یک کشور برادر است که همیشه یکی از اولین کشورهایی بوده که دست کمک را به سوی ما دراز کرده است. من خودم چندین بار از کشور شما کمک دریافت کرده‌ام و در توزیع آن بین مردم آسیب دیده خود مشارکت داشته‌ام. ما به نمایندگی از دولت و مردم امارت اسلامی افغانستان از «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان و مردمش تشکر می‌کنیم. شما به عنوان بهترین همسایه ما در روزهای سختی که از جانب خداوند متعال فرستاده شده است، همیشه در کنار ما هستید. مردم ما هرگز این را فراموش نخواهند کرد.

گورول اظهار داشت: یک کمیسیون دولتی برای از بین بردن پیامدهای این زمین لرزه همکاری می‌کند. همچنین به نوبه اول به بیماران و کسانی که خانه‌هایشان ویران شده کمک رسانی می‌شود. تا امروز کمک‌های بشردوستانه از امارات دریافت شده و قرار است کمک‌هایی از ترکیه نیز برسد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول