اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

شهدا برای امنیت وطن از خود گذشتند

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه شهدا در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب و امام راحل جانفشانی کردند گفت: شهدا پهلوانان بی‌ادعا و عارفان حق‌آشنا بودند که از خود گذشتند و به خدا رسیدند.

شهدا برای امنیت وطن از خود گذشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان سردار سلمان امیری امشب در دومین کنگره ۸ هزار شهید استان همدان با بیان اینکه تجلیل و تعظیم مقام شامخ شهدای گرانقدر انقلاب و برگزاری کنگره و یادواره شهدا یک وظیفه و ضرورت غیر قابل انکار است اظهار کرد: شهدا در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب و امام راحل جانفشانی کردند.

وی با بیان اینکه امروز جوانان و فرزندان این مرز و بوم با یاد و نام شهدا با ترویج فرهنگ ایثار که رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است بر قلل رفیعی ایستاده‌اند گفت: از شهدا می‌خواهیم دست ما را بگیرند که هر که را شام شهادت نیست مرگ هست.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه شهدا پهلوانان بی‌ادعا و عارفان حق‌آشنا بودند که از خود گذشتند و به خدا رسیدند افزود: همدان همواره در عرصه‌های مختلف و حتی قبل از پیروزی انقلاب تا کنون از جایگاه رفیعی برخوردار بوده و گواه آن وجود ۸ هزار شهید در این استان است.

وی با اشاره به وجود ۳۳۶ شهید، ۲۹ آزاده، ۴ هزار رزمنده دفاع مقدس، ۲۲۲ شهید دفاع مقدس، ۱۱۴ شهید پس از جنگ و ۶ جانباز قطع نخاع در حوزه تامین امنیت کشور گفت: سرهنگ شهید علی میرزایی نیز در درگیری با سوداگران مرگ به مقام شهادت نایل آمد.

امیری یادی از شهید عروجعلی‌ شکری کرد و با بیان اینکه نحوه شهادت این شهید عزیز آن را شاخص کرده است افزود:‌ کتاب زندگینامه این شهید والامقام توسط موسسه فراجا چاپ شده و تندیس آن در زادگاهش نصب شده است.

وی از برگزاری هشت یادواره شهدای انتظامی در مرکز استان و شهرستان‌ها خبر داد و با اشاره به تقدیر از خانواده شهدا اظهار کرد: ‌۷۶۲ مورد دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، چاپ کتاب اسرار و بازنویسی پلاک ۱۱۰، فراخوان و جمع‌آوری عکس‌ها و دست‌نوشته‌ها، آثار و مستندات رزمندگان و شهدا بخشی از اقدامات انجام شده برای کنگره بوده است.

فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرد: تدوین و تولید بیش از ۱۰۰۰ تصویر کلیپ و فیلم در ستاد کنگره، تهیه و ساخت مستند از شهدای انتظامی و بازنشر آن در بسترهای مختلف، غبارروبی و عطرافشانی شهدا در تمام نقاط استان، ساخت دو عدد سردیس و تندیس شهید در ستاد استان و شهر لالجین و برپایی غرفه نمایشگاهی در فصل شیدایی از دیگر برنامه‌هایی بود که محقق شده است.

پایان پیام/ ۸۹۰۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول