اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

همایش گام دوم انقلاب و همایش «نور چشم« در شهرستان دنا+تصویر و فیلم

با حضور مسئولان و دانش‌آموزان همایش گام دوم انقلاب و همایش «نور چشم« در شهرستان دنا برگزار شد.

همایش گام دوم انقلاب و همایش «نور چشم« در شهرستان دنا+تصویر و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، همایش گام دوم انقلاب اسلامی نقش جوانان و نوجوانان و همایش بزرگ شهرستانی نور چشم در محل مسجد جامع امام علی ع شهر سی سخت با حضور رئیس اداره عترت و قران ادره کل آموزش و پرورش،امام جمعه سی سخت، رئیس آموزش و پرورش دنا، فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی و بیش از هزار دانش آموز برگزار شد.

حجت الاسلام واهبی زاده امام جمعه مرکز شهرستان دنا گفت: ما گام اول انقلاب را پشت سر گذاشتیم که جوانان و نوجوانان  در سال ۵۷ بودند و موفق شدند گام اول را رقم بزنند.

امام جمعه سی سخت با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷ وارد گام دوم انقلاب شدیم گفت: شما دانش آموزان  به عنوان رویش های نورانی انقلاب اسلامی که قرار است گام دوم انقلاب را  بردارید باید چه کیفیتی داشته باشد و ما باید چگونه گام دوم را برداریم آیا برای من نوجوان دستورات و الگویی طرح ریزی شده است.

واهبی زاده اظهار داشت: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب سه قدم تعریف کردند که گام اول خودسازی است یعنی ساختن یک انسان از روی برنامه انسان آفرین خداوند متعال که در قالب دین توسط پیامبران و امامان ابلاغ شده  است، دومین قدم جامعه پردازی است یعنی پردازش جامعه براساس الگوی دینی که اگر در اجتماع بر اساس الگوی دین حرکت کنیم لنگ نمی‌مانیم و موفق هستیم، اگر بر اساس الگوی دین حرکت کنیم سالم، بانشاط، با معرفت و پیروز و سربلند هستیم.

وی گفت: سومین قدم تمدن سازی است که لازمه گام اول و دوم است.

حجت الاسلام واهبی زاده گفت: سه واژه انقلاب، اسلام و جوان در این بیانیه  پرکاربردترین کلمات است که جوانان قرار است انقلاب اسلامی را پیش بسوی تمدن سازی ببرند و از اهمیت خاصی برخوردار است.

مصباح نژاد رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش ضمن تبریک به مناسبت شروع سال تحصیلی جدید گفت: برای ترویج نماز باید انس با قران داشته باشید چرا که حافظه را تقویت می کند، دانش آموز قرآنی با نظم است و در کارهایش موفق تر است، دانش آموزی که زندگی ائمه را مطالعه کرده و دعاها را خوانده موفق تر است.

مصباح نژاد اظهار داشت: نقش نماز در تاب آوری دانش آموزان خیلی مهم است و بطور طبیعی زندگی سخت های زیادی دارد و آن طوری که می‌خواهیم وفق مراد نیست و با سختی به سمت خدا می‌رویم اما برای رسیدن به هدف و کمال باید به سراغ علم رفت چرا که  زندگی این جهان ناهموار است  و موانعی دارد پس باید چکار کنیم که تحمل کنیم و بتوانیم موفق باشیم و خومان را نبازیم و تا آخر مسیر برویم.

وی گفت: در این راه خدا می‌گوید یکی از این  راهها نماز و روزه است که باید از ظرفیت معنوی آنها کمک بگیریم و قوی و مقاوم شویم مثل مردم مظلوم فلسطین که بیش از پنجاه سال است در مقابل رژیم منحوس اسرائیل مقاومت کرده اند، قطعا دانش آموزی که نماز می خواند آرامش، امید تلاش و موفقیتش نسبت به بقیه بیشتر است اگر کسی عمدا نماز نخواند کافر است و خیر و برکت و روزی از زندگی اش قطع خواهد شد و کسانی که بخوانند سعادتمند خواهند شد.

رئیس عترت و قرآن اداره کل آموزش و پرورش گفت: شما دانش آموزان به عنوان یاران نماز فعالیت کنید که سعی داریم از این به بعد تمامی فعالیت ها در مدرسه توسط دانش آموز انجام  شود و خودشان امام جماعت انتخاب کنند نماز جماعت برگزار کنند مراسمات دعا برگزار کنند که این دانش آموزان تشویق خواهند شد، تجلیل خواهند شد و به عنوان دانش آموز نخبه معرفی خواهند شد.

مصباح نژاد با توجه به افتتاح مرکز دارالقرآن سی سخت گفت: از مسئولان نوسازی درخواست دارم با توجه به شروع سال تحصیلی و نیاز مبرم دارالقران شهر سیسخت را هرچه سریعتر تجهیز نمایند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول