اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

آزادسازی 31 میلیون مترمکعب آب از سدهای خراسان‌شمالی برای مصرف شرب و کشاورزی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی گفت: در نیمه نخست سال جاری، 31 میلیون و 460 هزار متر مکعب آب از سدهای استان برای مصارف شرب در سه شهر بزرگ استان و همچنین مصارف کشاورزی در زمینهای پایاب سدها تحویل شده است.

آزادسازی 31 میلیون مترمکعب آب از سدهای خراسان‌شمالی برای مصرف شرب و کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز سیدعقیل مرتضوی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: در نیمه نخست سال‌جاری ۳۱ میلیون و ۴۶۰ هزار متر مکعب آب از سدهای استان برای مصارف شرب در سه شهر بزرگ استان و همچنین مصارف کشاورزی در زمین‌های پایاب سدها تحویل شده است.

وی گفت: با وجود خشکسالی و کم آبی، خوشبختانه در نیمه نخست سال جاری بخش عمده آب شرب مورد نیاز سه شهر بزرگ استان بدون مشکل از سدها تامین شد و هشت میلیون و ۶۲۰ هزار متر مکعب آب از سدهای شیرین دره، بارزو و بیدواز برای مصارف شرب شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین تحویل شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی با اشاره به اهمیت مدیریت آب سدهای استان برای تامین مصارف کشاورزی در شرایط کم آبی حاکم بر استان طی سال‌های اخیر، افزود: ۲۲ میلیون و ۷۴۰ هزار متر مکعب آب نیز از مجموع سدهای استان در نیمه نخست سال جاری برای مصارف کشاورزی زمین های پایین دست سدها تحویل شده است.

مرتضوی تعداد سدهای در دست بهره‌برداری در خراسان‌شمالی را هشت سد ذکر و تصریح کرد: گنجایش مخزن این سدها در مجموع حدود ۲۲۳ میلیون متر مکعب است و شبکه آبیاری پایین دست آن‌ها حدود ۲۲ هزار هکتار زمین کشاورزی را زیر پوشش دارد.

پایان پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول