اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

فارس من| درخواست مخاطبان فارس برای انتقال کارخانه ماشین سازی از چهاردانگه به شمس آباد

مخاطبان فارس من، با ثبت پویشی تحت عنوان «کارخانه لوله و ماشین‌سازی را از چهاردانگه به شمس‌آباد منتقل کنید» خواستار پیگیری روند انتقال این کارخانه از مسؤولان شدند.

فارس من| درخواست مخاطبان فارس برای انتقال کارخانه ماشین سازی از چهاردانگه به شمس آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، مخاطبان فارس با ثبت پوششی تحت عنوان «کارخانه لوله و ماشین‌سازی را از چهاردانگه به شمس‌آباد منتقل کنید» خواستار پیگیری این موضوع از مسؤولان شدند.

در بخشی از متن این پویش آمده است: «طبق قوانین هوای پاک و قوانین بالادستی زیست محیطی هیچ کارخانه ریخته‌گری نباید نزدیک سکونتگاه‌ها باشد، مشخص نیست چگونه در چهاردانگه اسلامشهر، تمامی قوانین ملی در این مورد زیر پا گذاشته می‌شود تا دود این کارخانه در شهرک‌های حسن‌آباد لقمانی، گلشهر و ماهشهر سالیان سال تشدیدکننده مشکلات و بیماری‌های مزمن باشد و بارها مردم نسبت به این موضوع اعتراض کرده‌اند و هر دفعه با وعده اینکه کارخانه قرار است به شهرک صنعتی شمس‌آباد منتقل شود، مردم را ساکت می‌کنند.

اشرفی ثبت کننده این پویش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: کارخانه لوله و ماشین سازی دقیقا در ناحیه 2 شهر چهاردانگه قرار دارد و این کارخانه به منازل مسکونی چسبیده‌ است؛ از  حدود ۳۰ الی ۴۰ سال پیش بحث جابجایی این کارخانه و انتقال آن به شمس آباد مطرح است و هر دفعه که مردم برای اعتراض جلوی این کارخانه جمع می‌شوند، وعده‌هایی به مردم در جهت انتقال این کارخانه داده می‌شود که تا به الان اجرایی نشده است.

وی افزود: حدود ۴ سال پیش هم اقداماتی در این راستا انجام شد که قسمت جلویی این کارخانه که رو به‌ روی جاده ساوه واقع شده است را به شهرک صنعتی شمس آباد انتقال دادند ولی بخش اصلی آن که بخش ریخته‌گری لوله‌های چدنی است، هنوز در چهاردانگه می‌باشد و مردم منطقه نگران آلودگی‌هایی که توسط این کارخانه تولید می‌شود هستند.

ثبت کننده این پویش با اشاره به اینکه این کارخانه قدمت بالایی دارد، گفت: غبارگیرهایی هم برای مقابله با آلودگی در این محل نصب کرده‌اند که آلودگی‌ها را به خود جذب و دود پاک تولید کند اما عملاً از این غبارگیرها استفاده نمی‌کنند و همچنان آلودگی و دود این کارخانه موجب نارضایتی مردم شده است.

وی ادامه داد: مردم منطقه بارها با جمع شدن در مقابل این کارخانه و نصب بنر، اعتراض خود را نسبت به این کارخانه نشان داده‌اند اما بعد از گذشت چند سال فقط به مردم پاسخ داده می‌شود که روند انتقال این کارخانه در حال اجرا است در حالی که اصلا چنین اقدامی صورت نگرفته است.

اشرفی با اشاره به اینکه وزش باد موجب درگیر کردن مردم محله‌های اطراف این کارخانه می‌شود، گفت: ریخته گری پکیج این کارخانه به شهرک صنعتی شمس آباد منتقل شده است، اما ریخته گری لوله‌ها همچنان در چهاردانگه می‌باشد. سال گذشته نیز امام جماعت شهرک حسن آباد لقمانی با مردم جلوی این کارخانه تجمع کردند.

وی تاکید کرد: ما مردم چهاردانگه از مسؤولان خواستاریم که اقدامات لازم را برای انتقال این کارخانه از چهاردانگه اسلامشهر به شهرک صنعتی شمس آباد در بخش فشافویه شهرستان ری، در جهت حفظ سلامتی مردم این منطقه انجام دهند.

به گزارش فارس: کارخانه لوله و ماشین سازی ایران به عنوان تولید کننده صنعتی ذوب و تولیدکننده چدن در سال ۱۳۳۸ در نزدیکی شهر چهاردانگه تأسیس شده‌ است. اما اکنون این کارخانه با رونق و گسترش فضای شهری بین شهر چهاردانگه و شهرک ماهشهر قرار گرفته است.

برای حمایت از این پویش می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول