اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

روایت خانیکی از سرطانی که اصلاحات دارد

عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت با اشاره به اینکه اصلاحات سرطان گرفته و در حال شیمی درمانی است، گفته بعد از انتخابات، آقای خاتمی در جمع مشاوران‌شان گفتند که خوب است یک تحقیق و مطالعه‌ای انجام بگیرد تا روشن شود این تغییر سیاسی در جامعه، محصول چه تغییرات بزرگتر اجتماعی و فرهنگی بوده است.

روایت خانیکی از سرطانی که اصلاحات دارد

گروه سیاسی خبرگزاری فارس: هادی خانیکی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت طی سخنانی در مراسم مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم می‌گوید: اصلاحات سرطان گرفته و در حال شیمی‌درمانی است.

خاتمی: تحقیق کنید تا بفهمیم کجاها اشتباه داشته‌ایم

خانیکی در ادامه سخنی از سید محمد خاتمی نقل کرده و عنوان می‌کند که بعد از انتخابات، آقای خاتمی در جمع مشاورانش می‌گوید که خوب است یک تحقیق و مطالعه‌ای انجام بگیرد تا روشن شود این تغییر سیاسی در جامعه، محصول چه تغییرات بزرگ‌تر اجتماعی و فرهنگی بوده است و در جامعه چه اتفاقی افتاده است. همچنین، حضور ما به صفت یک نیروی سیاسی که از درون انقلاب و نظام هم برآمده، در چه وضعیتی است؛ کجاها چه اشتباه داشته‌ایم و در این وضعیت به‌وجود آمده سهم و نقش ما چیست و از اینجا به بعد چه باید باشد؟

تاجیک: اصلاحات باید آگاهانه و هشیارانه یک نوع تعطیلات تاریخی را تجربه کند

پیش‌ازاین نیز محمدرضا تاجیک از تئوریسین‌های جریان اصلاحات درباره بحران مقبولیت و مشروعیت جریان اصلاحات گفته بود: جریان اصلاح‌طلبی با یک نوع بی‌طراوتی، رکود و اختگی گفتمانی مواجه است. دیری است که از این باغ بری نمی‌رسد و مفهوم و ایده تازه‌ای مشاهده نمی‌شود و در ساماندهی‌ها هیچ‌گونه تغییر ویژه‌ای صورت نگرفته است.

این استاد اصلاح‌طلب دانشگاه شهید بهشتی در پایان می‌گوید: بنده در گذشته عنوان کرده‌ام و هنوز هم به این نکته معتقدم که جریان اصلاحات باید آگاهانه و هشیارانه یک نوع تعطیلات تاریخی را تجربه کند. به خودش بازگردد، خودش را در آیینه نقد ببیند و بتواند خود را بازسازی کند و خود را با روح و اقتضائات زمانه منطبق کند.

رجایی: مردم حس می‌کنند دغدغه اصلاح‌طلبان تنها بقای خودشان است

«غلامعلی رجایی»، چهره سیاسی اصلاح طلب، هم در رابطه با خطرات و احتمال جبران‌پذیری «کاهش اقبال عمومی» جامعه نسبت به جریان اصلاحات، در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها از کاهش حس مردم به اصلاح طلبان پرده بر می‌دارد و معتقد است مردم حس می‌کنند دغدغه اصلاح طلبان تنها بقای خودشان است و اهمیتی به مردم نمی‌دهند و می‌خواهند به هر قیمتی در قدرت باشند.

حجاریان: دوستان به ته‌مانده جریان اصلاحات لطمه نزنند

سعید حجاریان هم به عنوان یکی از تئوریسین های اصلی جریان اصلاحات انتقاداتی به دوستان خود مطرح کرده و می‌گوید؛ به دوستان توصیه می‌کنم اگر در گفتار و کردارشان گروهی از کار کشور باز نمی‌کنند و کمکی به تعمیق تفکر نمی‌کنند لااقل به ته مانده جریان اصلاحات لطمه نزنند! اصلاح‌طلبی و اصلاح‌طلبان دیگر نمی‌توانند هم‌زمان روی ۲ صندلی بنشینند و هم این باشند و هم آن؛ حالا ممکن است کسی اسم این رویکرد را تندروی بداند، خب بداند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول