اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

هدررفت ۴۰ درصدی آب آشامیدنی در فارس به دلیل فرسودگی شبکه

استاندار فارس، با اشاره به هدر رفت ۴۰ درصد آب آشامیدنی به دلیل فرسودگی لوله‌ها و شبکه انتقال آب، گفت: این در حالی است که ما ۲۰ درصد با مشکل کمبود آب مواجه هستیم و با حل مشکل فرسودگی شبکه انتقال آب مشکل کمبود آب نیز حل خواهد شد.

هدررفت ۴۰ درصدی آب آشامیدنی در فارس به دلیل فرسودگی شبکه

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه در جمع تعدادی از شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای فارس اظهارداشت: ضرورت دارد که شوراها و شهرداری‌ها در راستای توسعه شهرها و رفع مشکل آب آشامیدنی شهروندان همکاری و کمک کنند.

وی ادامه داد: شرکت آبفا از شوراها یک تقاضا دارد و آن اینکه با افزایش تعرفه آب بها موافقت کنند و درآمدی که از محل این افزایش حاصل می‌شود نیز تحت نظارت شورا، شهرداری و شرکت آبفا صرف بازسازی شبکه‌های آب و فاضلاب همان شهر خواهد شد.

استاندار فارس اظهار کرد: یکی از مشکلات شهرهای ما مربوط به کمبود آب آشامیدنی است که با گسترش شهرها این مشکلات و کمبودها نیز بیشتر و بیشتر می‌شود و در چنین شرایطی شهرها نمی‌توانند توسعه یابند.

ایمانیه همچنین تاکید کرد: شوراها و شهرداری‌های استان با کاهش هزینه‌های صدور پروانه ساخت، روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان را تسهیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: در برخی شهرهای استان شاهد هستیم که طرح نهضت مسکن به سرعت در حال پیش رفت است اما در برخی شهرها هم متقاضیان و شهروندان همچنان گرفتار شورا و شهرداری هستند.

استاندار فارس عنوان کرد: بخش عمده درآمد شهرداری‌ها متکی به درآمدهای حاصل از صدور مجوز و پروانه ساخت و ساز است و هرچه این کار رونق بیشتری داشته باشد قطعا درآمد بیشتری هم نصیب شهرداری‌ها خواهد شد.

ایمانیه ادامه داد: شهرداری‌ها اگر با سختگیری و مطالبه رقم‌های سنگین مانع از ساخت و ساز شوند هیچ درآمدی نخواهند داشت اما اگر شرایط را به گونه‌ای تسهیل و فراهم کنند که عده بیشتری از مردم ترغیب به ساخت و ساز شوند درآمد شهرداری ها نیز به همان نسبت افزایش خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به فارس، گفت: انتظار است که مراکز شهرستان‌ها و شهرهایی که امکان حضور وزرا در آنجا وجود دارد آمادگی لازم را داشته باشند.

استاندار فارس، همچنین از تمام اقشار و گروه‌های مردمی برای حضور در مراسم دیدار مردمی رئیس جمهور که بنا است در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شود دعوت کرد.

پایان پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول