اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

جهاد کشاورزی متولی تامین، توزیع و نظارت بر ۱۹ قلم کالای اساسی است

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان گفت: به دنبال اجرای قانون انتزاع یا قانون تمرکز وظایف و اختیارات هم اکنون تامین، توزیع و نظارت بر بازار ۱۹ قلم کالای اساسی برعهده جهاد کشاورزی است.

جهاد کشاورزی متولی تامین، توزیع و نظارت بر ۱۹ قلم کالای اساسی است

به گزارش خبرگزاری فارس همدان، مرضیه یونسی عصر امروز در جمع خبرنگاران در تشریح چگونگی بازرسی‌های بازار کالاهای اساسی با اشاره به تقسیم وظایف بازرسی بین وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت،معدن و تجارت اظهار کرد: به دنبال اجرای قانون انتزاع یا قانون تمرکز وظایف و اختیارات هم اکنون تامین، توزیع و نظارت بر بازار ۱۹ قلم کالای اساسی برعهده جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه بازرسی از بازار کالاهای اساسی شامل گندم و آرد، روغن و دانه‌های روغنی برعهده جهاد کشاورزی است افزود: افزون بر موارد گفته شده بازار چای، سیب زمینی، حبوبات، قند و شکر، میوه، مرغ و گوشت نیز توسط جهاد کشاورزی بازرسی می‌شود. 

مدیرکل تعزیرات حکومتی همدان یادآور شد: بازرسان صمت در جریان بازرسی از بازار کالاهای اساسی کمک جهاد کشاورزی هستند اما مسؤولیت اصلی در زمینه نظارت بر بازار این کالاها با دستگاه جهاد است.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به اینکه وزارت جهاد کشاورزی ابزارهای تولید و واردات را برای تامین و توزیع کالاهای اساسی در اختیار دارد در مواقع لازم و مورد نیاز با ابزارهایی نظیر واردات و یا حتی منع واردات به تامین و ثبات بازار کمک می‌کند.

یونسی در پایان یادآور شد: در راستای اجرای طرح انتزاع ۳۰ درصد از نیروهای بازرسی از صنعت معدن و تجارت با هدف انتقال تجربیات به جهاد کشاورزی منتقل شدند که پس از پایان دو سال به سازمان تابعه بازمی‌گردند.

پایان پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول