اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

اختیارات گشت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزایش می‌یابد

معاون توسعه مدیریت منابع انسانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از افزایش اختیارات قانونی گشت‌های راهداری خبرداد و گفت: به منظور تامین بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز این سازمان، پیگیر کسب مجوز استخدام 300 نفر از عوامل فنی هستیم.

اختیارات گشت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، عباسعلی بنی اسدی معاون توسعه مدیریت منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با همراهی مدیران کل دفاتر برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری این سازمان به قم سفر کرد.

وی درجلسه ای که با حضور سرپرست، معاونین، روسای ادارات و جمعی از کارکنان اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در سالن جلسات این اداره‌کل برگزار شد، درسخنانی ضمن تبریک سالروز ورود بانوی کرامت به قم اظهار کرد: با توجه به کمبود نیروی انسانی، پیگیر کسب مجوز استخدام 300 نفر عوامل فنی جهت تامین بخشی از نیاز سازمان هستیم.

بنی اسدی دربخش دیگری از اظهارات خود به تمهیدات اجرایی سازمان برای تجهیز و تامین ناوگان راهداری پرداخت و گفت: مترصد اجرای مناقصه ای کلان، به منظور اورهال و تجهیز ناوگان راهداری کشور هستیم .

وی افزود: همچنین درراستای تامین خودروهای سواری مورد نیاز که نقشی مهم درانجام ماموریتهای برونشهری و بین استانی دارند، درحال پیگیری جهت خرید تعداد متنابهی خودرو سبک تویوتا وانت و پژو هستیم.

معاون سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ضمن تاکید بر این موضوع که جهت صیانت از راهها و ابنیه فنی و همچنین رفع تجاوز از حرایم جاده ای، اخیارات گشتهای راهداری و حمل ونقل جاده ای، باید افزایش یابند، مطرح کرد: پی گیری های مبسوطی جهت افزایش اختیارات گشتها( متناسب با موارد ماموریتی) جهت برخورد با متجاوزین به حریم راه و ... صورت گرفته که ان شا... بزودی اجرایی خواهند شد.

بنی اسدی بهره مندی از ظرفیت های قانونی به منظور جلوگیری از پدیده ،، فرار بار،، و برخورد با خاطین را ضروری خواند و عنوان کرد: با عنایت به هماهنگی های به عمل آمده با عوامل انتظامی و پلیس راه، امید است درقالب تیم های مشترک کنترل دروازه ای ناوگان عمومی، با قانون گریزان برخورد مناسب صورت گیرد.

وی درادامه به وضعیت مطلوب آزادراه قم- تهران اشاره و اعلام کرد: نظر به اهمیت این محور کریدوری کشور و حجم چشمگیر ترافیک آن، شاهد اقدامات خوبی بخصوص دربخش رویه راه و سطوح آسفالتی آن هستیم که جادارد از همکاران استان قم تقدیر نمایم.

همچنین، در این جلسه محمد پورتیموری سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های مستمر با پلیس راه، طرح ضربتی و مشترک با این نیرو جهت جلوگیری از فرار بار بزودی درسطح راه‌های استان عملیاتی خواهد شد.

وی در ادامه به بخشی از نیازمندی‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم اشاره کرد و گفت: نظر به عمر بالا و فرسودگی ناوگان عمومی استان، ضروریست طرح نوسازی ناوگان به مرحله اجرا درآید.

پورتیموری با یادآوری این مهم که راههای استان به دلیل موقعیت کریدوری ارتباط 17 استان با مرکز کشور و همچنین دیگر عوامل جغرافیایی، مذهبی، سیاسی، اجتماعی و ... نیازمند توجه ویژه است عنوان کرد: به منظور صیانت، توسعه، ارتقا ایمنی راهها و همچنین ارائه خدمات مطلوب دربخش حمل ونقل عمومی، ضروریست تامین نیروی انسانی، تخصیص اعتبارات، تجهیز ناوگان، توزیع امکانات و ...متناسب با عوامل ذکر شده صورت گیرد.

وی مجموعه کارکنان اداره کل متبوع را، همکارانی ساعی به انجام وظیفه خواند و تاکید کرد: بهبود وضعیت استخدامی، امور معیشتی- رفاهی، ارائه تسهیلات کم بهره و... به کارکنان این اداره کل، که به توفیق الهی خدمتگزار زوار و مجاورین بارگاه کریمه اهل البیت، حضرت فاطمه معصومه س هستند، با جدیت دنبال شود.  

در ادامه جلسه، احمد جمشیدی مدیرکل دفتر برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای در سخنانی عنوان کرد: با افتخار باید عرض کنم که درراستای تحقق شعارهای دولت خدمتگزار، طی سال گذشته 98 درصد اهداف سازمانی محقق شد.

وی افزود: طی سال گذشته افزون بر 2 هزار و 10کیلومتر راه روستایی درکشور احداث شد که درده سال گذشته بی سابقه بوده است.

جمشیدی توزیع 6.5 میلیون تن آسفالت در6 ماهه نخس سال جاری را بی سابقه خواند و گفت: این تلاش جامع که در تمامی استان‌های کشور و به خصوص در استان قم صورت گرفت در سفر ریاست جمهور به قم مورد تقدیر ایشان واقع شد.

وی کسب رضایتمندی 70 درصدی مردمی از خدمات سازمان متبوع که درآمار وزرات کشور آمده را ماحاصل ایمان به خدا، تعهد به مجموعه و مدیریت، تمامی کارکنان دانست و تصریح کرد: درهرسه ماه از سالجاری نیز شاهد ورق خوردن برگ زرینی دیگر از افتخارات مکسوب توسط سازمان متبوع هستیم کما اینک در6 ماهه اول امسال یک هزار و 100 کیلومتر راه روستایی درکشور احداث شده است.

شایان توجه است، در ابتدای سفر معاون توسعه مدیریت منابع سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و همراهان به قم، این افراد ضمن حضور در محل دفتر استاندار قم، با وی گفت‌وگو و بر ضرورت برنامه‌ریزی برای ارتقا زیرساخت‌های جاده‌ای استان تاکید کردند.

افزایش سهم اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم از محل تملک دارایی‌های سرمایه ابلاغی به استان، هماهنگی و پیگیری جدی برای جلوگیری از پدیده فرار بار و ساماندهی المان‌های ورودی شهر مقدس قم از جمله موارد گفت‌وگو در این دیدار بوده است.

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول