اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

تأثیر منفی تلفن‌های همراه روی مغز کودکان

معاون تربیت کودک و توانمندسازی خانواده آموزش و پرورش با بیان اینکه تأثیرات منفی تلفن‌های همراه بر روی مغز کودکان زیاد است، گفت: باید سعی کنیم برای بچه‌ها فضای بازی و شادی مهیا کنیم.

تأثیر منفی تلفن‌های همراه روی مغز کودکان

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مجید خدام معاون تربیت کودک و توانمندسازی خانواده آموزش و پرورش در برنامه روزنه رادیو گفت‌وگو درباره موضوع روز جهانی کودک و آغاز سال تربیتی کودکستان‌ها، اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ به تدبیر مقام معظم رهبری، برای اولین بار سازمان تخصصی برای خدمت‌رسانی به کودکان از بدو تولد تا زیر هفت سال و خانواده‌های آنها تأسیس شد.

وی با بیان اینکه تا قبل از این دستگاه‌های مختلفی تلاش می‌کردند اما هماهنگی مطلوبی اتفاق نمی‌افتاد، افزود: از سال گذشته با تصویب آیین‌نامه‌ها و در حال حاضر با وجود بیش از 32 هزار کودکستانی که سابقه فعالیت‌های درخشانی داشتند و بر اساس نیازهای کودک امروز استانداردسازی شدند، در خدمت مردم هستیم.

خدام ادامه داد: هر چند ستاد عملیات در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک زیر مجموعه آموزش و پرورش تعریف می‌شود اما کاری ملی است که همه نهادها به ما کمک می‌کنند.

وی افزود: هدف ما تربیت همه جانبه است که در لایه‌های مختلف دچار ضعف است. به عنوان مثال سواد تربیتی خانواده‌ها باید بالاتر برود؛ چرا که وظیفه اصلی تربیت کودکان با پدر و مادر است و باید برای خانواده‌ها محتوای چند وجهی و متناسب با نیاز کودک تهیه کنیم.

معاون تربیت کودک و توانمندسازی خانواده آموزش و پرورش مطرح کرد: کشور ما بسیار غنی از ریشه‌های زبانی است و برای سازمان مهم است که کودکان زبان مادری را نیز مانند زبان فارسی رسمی کشورمان یاد بگیرند.

وی با بیان اینکه بچه‌ها در این سن بازی و همراهی می‌خواهند، گفت: تأثیرات منفی تلفن‌های همراه بر روی مغز کودکان زیاد است و ما باید به این نکته توجه کرده و سعی کنیم برای بچه‌ها فضای بازی و شادی مهیا کنیم که در این راستا برنامه‌های زیادی برای کودکان در نظر داریم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول